MBL søker markedsanalytiker

Vil du jobbe som markedsanalytiker for norsk mediebransje? Vi leter etter en dyktig og fremoverlent markedsanalytiker til å bidra i arbeidet med markedsdata for en samlet norsk mediebransje. 

Du må ha god tallforståelse og evne til å strukturere og behandle data for å få frem ny og spennende innsikt. Generelt god teknologiforståelse er viktig, og god markedsforståelse må du raskt kunne tilegne deg.

Arbeidsoppgavene vil blant annet bestå av å jobbe med bransjens nøkkeltall for dokumentasjon, som annonsedata og brukerdata. Stillingen innebærer å håndtere faglige spørsmål knyttet til mediebruksundersøkelser og deltakelse i arbeid med utforming, implementering og forvaltning av de undersøkelsene MBL håndterer på vegne av medlemmene. Stillingen vil også innebære arbeid med analyser og dokumentasjon knyttet til organisasjonens arbeid med bransjens rammevilkår.

I tillegg til å ha god forståelse for teknologi og hvordan den påvirker utviklingen i mediemarkedet, må du ha erfaring med bruk av relevante verktøy. Relevant utdanning kan være innenfor teknologi, markedsanalyse eller statistikk. Universitet-/høyskolenivå er et krav. Du kommer til å samarbeide med dyktige medarbeidere både i MBL og medlemsbedrifter, og må trives med høyt arbeidstempo og en hektisk hverdag der høy kvalitet i leveranser og rask respons er viktig.

Søknadsfrist fredag 18.11.2016. Tiltredelse etter avtale.

Spørsmål om stillingen kan rettes til fagsjef Geir E Engen, tlf. 951 99 067 eller administrerende direktør Randi S. Øgrey, tlf 911 85 601.