Medlemsmøte om nye mediemålinger 7. februar

(Oslo 31.01.18) Vi inviterer våre medlemmer til felles informasjonsmøte om nye mediemålinger for å gi et innblikk i hvordan målingene vil gjennomføres og hvilke analysemuligheter dette gir til markedet. Møtet holdes i MBLs lokaler onsdag 7. februar kl. 09.00-11.00. 

Møtet vil bli streamet slik at alle skal ha mulighet til å delta. En streaminglenke vil bli tilsendt alle de som melder seg på medlemsmøtet. Vi har et begrenset antall plasser i MBLs lokaler.

Kryss av nederst på påmeldingsskjemaet "Delta på møtet i MBL" dersom du ønsker en av disse plassene. For de som ikke har mulighet til å følge oss live, vil opptaket i ettertid tilgjengeliggjøres på link. Etter en gjennomgang av målingene vil vi åpne for spørsmål fra medlemsbedriftene.

Disse kan sendes inn på forhånd, eller underveis i møtet, til trine@mediebedriftene.no.

MELD DEG PÅ MØTET HER  

1.januar 2018 ble den nye kontrakten for måling av avis, magasin og online iverksatt.

Mediebedriftenes landsforening (MBL) har, med mandat fra sine medlemmer, initiert de nye målingene, hvor formålet har vært å sikre offisiell dokumentasjon av høy kvalitet og med stor bruksverdi for det norske markedet.

Kantar Media er leverandør av målingen med comScore som underleverandør.

Program:

Innledning:

Geir Engen, Fagsjef Digital, MBL.

Introduksjon til nye målinger, avis, magasin og online:

Knut-Arne Futsæter, Research Director, Kantar Media

Harald Kittelsen, Sales Director, comScore