Elle er Årets magasin

Elle trakk det lengste strået i konkurransen om den gjeveste prisen innenfor magasinkategorien i konkurransen Årets Mediepriser. Motebladet vant også prisen for beste inspirasjonssak da medieprisene ble delt ut i Bergen i kveld.

Juryen uttaler følgende om Årets magasin – ELLE:
I sitt femtende år befester bladet sin posisjon i det norske markedet, og kan som et av få blader i sin sjanger vise til opplagsvekst i 2012. Fornyelse og videreutvikling av spinn-off produkter, samt økt aktivitet i sosiale medier har ført bladet til nye høyder.  Flere av medarbeiderne i redaksjonen er anerkjent som noen av de viktigste personene i norsk motebransje, dette gir bladet høy troverdighet både i markedet og hos leserne. For den motebevisste kvinne i Norge er bladet selve Bibelen.

Årets forside: Aftenposten K/juni 2012

Årets inspirasjonssak: Elle "Sirkus" (vinner), Foreldre & Barn: "Barn av regnbuen" (exellence)

Årets magasinfoto: Henne: Kunne du valgt bort dette barnet? Foto: Astrid Waller

Årets featuresak: Vi Menn "10 timer i helvete – hver dag"

Årets forbrukersak: Villmarksliv: "60 smaker av norsk natur!" (vinner), Dine Penger: "Beholde ett barn hver gir 24 000 kr mer" (exellence)

Årets nyskapning: Style MAG (vinner), Made by Me (exellence)

Se alle vinnerne her

Konkurransen om årets mediepriser har aldri vært hardere. I år har det vært nær en fordobling av deltakelsen innenfor flere kategorier til tross for at økningen innenfor magasin og ukepresse var stor også i fjor.

Totalt 365 bidrag fordelt på de ulike klassene. 84 førstesider, 89 forbrukersaker, 66 featuresaker, 56 inspirasjonsaker, 37 magasinfotografier og 19 nyskapninger. Juryen har bestått av juryleder Trine Ohrberg-Rolfsrud i MBL, Kristin Ma Berg i Schibsted Forlagene, Sigmund Nordal i Dagbladet Magasinet, Karin Thune-Larsen i PhD.