VG.no er Årets Nettsted

VG vant den gjeveste prisen innenfor digitale medier i konkurransen Årets Mediepriser. Nettstedet ble kåret til årets nettsted og årets nasjonale nettsted. 

Nordlys og Dagbladet var på shortlist, men måtte se seg slått av VG. Juryen sier følgende om Årets nettsted: Vinneren VG.no tar den digitale utviklingen på alvor og utvikler produkter og tjenester i verdenstoppen. De har i 2012 fortsatt den imponerende utviklingen de har hatt de siste årene. De har styrket sin webtv-posisjon, videreutviklet en allerede imponerende tabletutgave og hatt en enorm utvikling på mobil. Den store bredden, og kvaliteten, i den digitale porteføljen gjør at vinneren er VG.no. Nettstedet er for øvrig dobbeltvinner og tar også prisen for Årets nasjonale nettsted.

Dette er årets vinnere:

Årets nasjonale nettsted: VG

Årets lokale nettsted: Osloby.no

Årets nisjenettsted: tu.no

Årets innovasjon: NRKs nye spiller –tv.nrk.no

Årets mobil/tabletutgave: Dagens Næringslivs Ipadutgave

Årets reportasje webTV: Nordlys –  "Nicolai på Musvær"

Årets programserie webTV: Hallingdølen – "Idrettstalent"

Juryen har bestått av juryleder Geir E. Engen i MBL, Trine Tvedtbråten i Dagbladet, Ine Therese Gransæther i Aller, Geir Bakken i Amedia, Terje Fugleberg i NRK Kompetanse og Trine Ohrberg-Rolfsrud i MBL.

Totalt i konkurransen om Årets Mediepriser innenfor aviskategoriene var det innsendt 458 bidrag fordelt på de ulike klassene. 75 førstesider, 64 magasin/seksjonsforsider, 80 nyhetssider, 43 sportssider, 33 forbrukersider, 108 featuresider, 21 avismagasin og 22 nyskapninger, noe som innenfor alle ovennevnte områder viser en solid økning i deltakelse.