Nordlys vant avstemningen

120 delegater ble invitert til å stemme på fagjuryens fem nominerte til MBLs markedspris 2014. Det ble close race, men valget falt på Nordlys Content Marketing kampanje for Eide Handel. Deltakernes stemmer og juryens rangering telte 50/50.

En av de mest leste «sakene» på Nordlys.no er en historie om hvordan du skulle koke pinnekjøtt uten pinner eller rist i bunn – men med poteter i stedet. Det er også fortelleingen en fortelling om Eide Handels tradisjonsrike og lokalt produserte pinnekjøtt. Med tekst, video og bilder Og det er i følge juryen er dette content marketing det svinger av: 

"Helhjertet satsing på innholdsmarkedsføring med profesjonelle ressurser. Satsingen ga  god posisjonering for både kunden og egen avis. Tiltaket åpner for et satsingsområde med videre muligheter for seg selv og andre i bransjen."

Juryen for MBLs markedspris 2014 har bestått av: Trond Andersen, Mercuri International, Trond Enger, Impact AS, Erik Wilberg, BI Oslo, Oddvar Bjørkvik, Sanpro.

Her er de øvrige uryuttalelsene:

Fædrelandsvennen:

Tar nye grep. Utvikler organisasjonen og tilnærmingen til markedet gjennom systematisk testing og prøving og feiling. AB testing og kontinuerlig forbedring står i høysetet.

Aftenposten:

Systematikk og helhetlig tanke overfor en satt lesegruppe hva gjelder produktutvikling, prising – og ikke minst organisasjonsmessig jobbing med digital transformasjon. De har lykkes med strategien og oppnådd konkrete og gode resultater

Sunnmørsposten:

Erkjenner svakhet. Trår til med produktutvikling, ny prismodell og dedikert salgsansvar på markedets vilkår og tar nødvendig organisatorisk konsekvens av utviklingsarbeidet.

VG:

Vinn med VG. Full trøkk. I et vanskelig marked går de inn med både hæren, marinen og flyvåpnet. Imponerende innsats og koordinering. Man slipper ikke unna. Resultatet ble meget gode resultater for leserne, kundene og VG.

 

Bildet viser prosjektleder or content marketing i Nordlys Danny Pellicerog salgsdirektør Lena Slåtto. (Foto: Nordlys)