Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Artikler

Vis filtrering

23 resultater

Type artikkel
Velg område
23 resultater funnet med valgt filtrering.
  1. Nyhet, Reklame og annonsering

    Fim får penger på revidert statsbudsjett og møter Ropstad

    Fagutvalget for influencermarkedsføring (Fim), som er MBLs og ANFOs selvjustisordning knyttet opp mot å unngå kroppspress og utseendemisnøye blant barn og unge, får kr 392.000 på RNB. –Det er positivt at departementet bidrar med delfinansiering av dette arbeidet, sier MBLs adm dir Randi S. Øgrey.

  2. Nyhet, Reklame og annonsering, Statistikk og analyse

    IRMs prognosetall for 2020 og 2021

    Prognosetallene for annonsemarkedet fra IRM for 2020 og 2021 er nettopp klare.

  3. Nyhet, Reklame og annonsering, Statistikk og analyse

    Britisk undersøkelse: Kun halvparten av det annonsørene bruker havner hos publisistene

    I en omfattende undersøkelse fra Storbritannia fremkommer at kun halvparten av det annonsørene bruker havner hos publisistene.

  4. Nyhet, Mediepolitikk, Reklame og annonsering ulovlig spillreklame;

    Kulturkomiteen støtter regjeringens forslag om å stoppe utenlandsk spillreklame på TV

    Politikerne i Familie- og kulturkomiteen, unntatt Frp, samlet seg om å støtte regjeringens forslag til endringer i kringkastingsloven sist torsdag.

  5. Nyhet, Mediepriser, Reklame og annonsering

    Fim. Fagutvalget for Influencermarkedsføring vant internasjonal pris

    Selreguleringsordningen Fim. Fagutvalget for Influencermarkedsføring som MBL og ANFO etablerte sammen i har fått utmerkelsen WFA President´s Awards i konkurranse med prosjekter fra 60 andre land. Dette er tredje gang på fire forsøk og fire år at ANFO vinner.

  6. Nyhet, Reklame og annonsering Influencere; Fagutvalg;, FIM; Wenche Jacobsen; Geir Engen;

    Influencermarkedsføring på rett spor

    Fagutvalget for influencermarkedsføring (Fim) som er MBLs og ANFOs selvjustisordning knyttet opp mot å unngå kroppspress og utseendemisnøye, er i full gang med arbeidet.

  7. Nyhet, Reklame og annonsering MBL; ANFO; Mediebyråforeningen; FiM; IRM; influencer; blogg;

    Rapport viser sterkt vekst i bloggmarkedet

    For å øke kunnskapen om størrelse, sammensetning og inntektsstruktur i bloggmarkedet har ANFO, Mediebyråforeningen og MBL bestilt en kartlegging fra IRM. Rapporten konkluderer med at dette markedet er i sterk vekst og er større enn flere av de etablerte annonsekanalene i verdi.

  8. Nyhet, Reklame og annonsering, Statistikk og analyse

    Rapport om innholdsmarkedsføring klar

    Hovedfunnene i en undersøkelse om innholdsmarkedsføring, utført av MBL og ANFO, ble presentert under Mediaforums jubileumskonferanse i høst. Nå foreligger den ferdige rapporten, som er tilgjengelig for MBLs medlemmer.

  9. Nyhet, Reklame og annonsering

    Ny selvreguleringsordning for influencermarkedsføring

    Nå får folk for første gang et sted å henvende seg når de kommer over markedsføringsinnlegg på sosiale medier som kan føre til kroppspress. Mediebedriftenes Landsforening og ANFO (Annonsørforeningen) lanserete Fagutvalget for Influencermarkedsføring i dag. Fagutvalget skal håndtere nye etiske retningslinjer mot kropps- og utseendepress blant barn og unge.

  10. Nyhet, Arrangementer, Reklame og annonsering

    Slik vil vi motvirke uheldig kroppspress i sosiale medier

    Nå får folk for første gang et sted å henvende seg når de kommer over innlegg på sosiale medier som kan føre til kroppspress og utseendemisnøye. Mandag 23. september inviterer MBL og ANFO til lanseringen av Fagutvalget for Influencermarkedsføring. Fagutvalget skal håndtere nye etiske retningslinjer mot kropps- og utseendepress blant barn og unge, som blir presentert under lanseringen.