Velkommen til MBLs markedsdag
Programmet er klart for MBLs markedsdag 23. november på Pressens hus.
31 resultater
Programmet er klart for MBLs markedsdag 23. november på Pressens hus.
Per april 2023 har NADAexpress gjort drøyt 1,8 millioner sendinger av annonser. Oppstarten av annonsesendingstjenesten NADAexpress fant sted i april 2003. Første annonse overført på trykk, var en annonse for Kappahl med korte bukser til kr 199,-.
Stortinget har bestemt at retusjert eller på annen måte manipulert reklame skal merkes. Plikten til å merke reklamen inntrer der en kropps fasong, størrelse eller hud er endret ved retusjering eller annen manipulering, jf. ny bestemmelse markedsføringsloven § 2 andre ledd.
1 av 3 nordmenn lytter til podcast ukentlig, og det er de unge under 40 år som lytter mest. Annonseinntektene for podcasts har det siste året økt med hele 60 prosent, noe som gjør lydmediet til den raskest voksende annonsekategorien i 2021.
Status for fjorårets behandling av saker i Fagutvalget for influencermarkedsføring (Fim) viser at det arbeidet ANFO og MBL står bak bidrar til stor begrensning av uønsket markedsføring.
Amedia, Polaris og Schibsted har i fellesskap kommet frem til forenklinger som vil gjøre det lettere å annonsere i papiravisen.
Stortinget vedtok i dag en ny lov med påbud om å merke retusjert reklame. Vedtaket er basert på lovforslag fra Familie og kulturkomiteen og innebærer at annonsører og de som lager reklamen har en merkeplikt som skal gjelde for reklamer der kroppsfasong, -størrelse eller hud er endret ved retusjering eller annen redigering.
MBL tilbyr fire forskjellige kurs i programmatisk annonsesalg i samarbeid med Oslo Technology Consulting. Kursene er både for deg som ønsker en introduksjon eller repetisjon i emnet, og for viderekomne.
Fagutvalget for influencermarkedsføring (Fim), som er MBLs og ANFOs selvjustisordning knyttet opp mot å unngå kroppspress og utseendemisnøye blant barn og unge, får kr 392.000 på RNB. –Det er positivt at departementet bidrar med delfinansiering av dette arbeidet, sier MBLs adm dir Randi S. Øgrey.
Prognosetallene for annonsemarkedet fra IRM for 2020 og 2021 er nettopp klare.