Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Artikler

Vis filtrering

18 resultater

Type artikkel
Velg område
18 resultater funnet med valgt filtrering.
  1. Nyhet, Reklame og annonsering Influencere; Fagutvalg;, FIM; Wenche Jacobsen; Geir Engen;

    Influencermarkedsføring på rett spor

    Fagutvalget for influencermarkedsføring (Fim) som er MBLs og ANFOs selvjustisordning knyttet opp mot å unngå kroppspress og utseendemisnøye, er i full gang med arbeidet.

  2. Nyhet, Reklame og annonsering MBL; ANFO; Mediebyråforeningen; FiM; IRM; influencer; blogg;

    Rapport viser sterkt vekst i bloggmarkedet

    For å øke kunnskapen om størrelse, sammensetning og inntektsstruktur i bloggmarkedet har ANFO, Mediebyråforeningen og MBL bestilt en kartlegging fra IRM. Rapporten konkluderer med at dette markedet er i sterk vekst og er større enn flere av de etablerte annonsekanalene i verdi.

  3. Nyhet, Reklame og annonsering, Statistikk og analyse

    Rapport om innholdsmarkedsføring klar

    Hovedfunnene i en undersøkelse om innholdsmarkedsføring, utført av MBL og ANFO, ble presentert under Mediaforums jubileumskonferanse i høst. Nå foreligger den ferdige rapporten, som er tilgjengelig for MBLs medlemmer.

  4. Nyhet, Reklame og annonsering

    Ny selvreguleringsordning for influencermarkedsføring

    Nå får folk for første gang et sted å henvende seg når de kommer over markedsføringsinnlegg på sosiale medier som kan føre til kroppspress. Mediebedriftenes Landsforening og ANFO (Annonsørforeningen) lanserete Fagutvalget for Influencermarkedsføring i dag. Fagutvalget skal håndtere nye etiske retningslinjer mot kropps- og utseendepress blant barn og unge.

  5. Nyhet, Arrangementer, Reklame og annonsering

    Slik vil vi motvirke uheldig kroppspress i sosiale medier

    Nå får folk for første gang et sted å henvende seg når de kommer over innlegg på sosiale medier som kan føre til kroppspress og utseendemisnøye. Mandag 23. september inviterer MBL og ANFO til lanseringen av Fagutvalget for Influencermarkedsføring. Fagutvalget skal håndtere nye etiske retningslinjer mot kropps- og utseendepress blant barn og unge, som blir presentert under lanseringen.

  6. Nyhet, Reklame og annonsering Influencere; Fagutvalg;

    Nå kommer etiske retningslinjer mot kroppspress

    Mandag 23. september inviterer MBL og ANFO til lanseringen av Fagutvalg for Influencer markedsføring. Fagutvalget skal håndtere nye etiske retningslinjer mot kropps- og utseendepress blant barn og unge, som blir presentert under lanseringen.

  7. Nyhet, Reklame og annonsering nadaexpress

    Ny versjon av NADAexpress

    NADA har lansert ny versjon 4.0 av NADAexpress denne uka. I den nye versjonen er brukergrensesnittet for avsendere totalt forandret fra tidligere. Hensikten er å gjøre NADAexpress enklere og mer effektiv i bruk, og samtidig sørge for et mer tidsmessig utseende.

  8. Nyhet, Arrangementer, Reklame og annonsering, Statistikk og analyse Media City Bergen; FutureWeek; ANFO;

    FutureWeek: Redaksjonelle medier og fortinn i annonsemarkedet

    Media City Bergen arrangerer denne uken FutureWeek med et omfattende program. Mediebedriftens Landsforening bidro i går med en sesjon om den digitale annonseøkonomien. Under sesjonen presenterte MBLs fagsjef Geir E. Engen nye funn fra en undersøkelse om Brand Safety gjennomført sammen med ANFO. Rapporten ferdigstilles i disse dager.

  9. Nyhet, Reklame og annonsering multinasjonale giganter; annonser som virker;

    Derfor heier vi på medie-Norge

    "Norske medier er under sterkt press fra multinasjonale giganter. Det er viktigere enn noensinne at vi heier på norske og nordiske medier, og ikke bare på selve nasjonaldagen", skriver daglig leder Merete Mandt Larsen i Mediebyråforeningen i en kronikk i dagens DN:

  10. Nyhet, Mediepolitikk, Reklame og annonsering Spillreklame;

    Norske mediebedrifter følger norsk lov

    De norske mediebedriftene respekterer forbudet mot spillreklame. Regjeringens forslag til regulering vil sikre at alle aktører i det norske markedet må etterleve forbudet mot spillreklame. MBL støtter forslaget, men debatten viser at det trengs en faktasjekk. Det skriver adm. dir Randi S. Øgrey i MBL i et innlegg i dagens DN.