Artikler

Vis filtrering

102 resultater

Type artikkel
Velg område
102 resultater funnet med valgt filtrering.
  1. Pressefriheten i verden svekkes, Norge fortsatt på topp

    Norge topper indeksen for åttende år på rad. Men Norge får i år færre poeng enn i fjor. – Resultatet her hjemme speiler at vi har et rikt mangfold av medier, men som alltid er det viktig at vi ikke tar denne for gitt. Det er urovekkende å se hvordan konflikter i verden svekker pressefriheten i flere land, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey.

  2. IRM: Vekst i annonsemarkedet i Q3

    IRMs ferske rapport for annonsemarkedet i tredje kvartal viser at annonsemarkedet har vekst i siste kvartal etter tre kvartaler med stagnasjon. Veksten er på 3,7 % sammenlignet med samme kvartal i fjor. Annonseinvesteringene endte dermed på 6 milliarder kroner i Q3.

  3. Fortsatt høyt nyhetskonsum tross nedgang for avisene

    79 prosent av den norske befolkningen over 12 år leser minst én avis enten digitalt eller på papir daglig, sammenlignet med 83 prosent ved toppåret 2021. -8 av 10 nordmenn bruker daglig innhold fra norske aviser på papir eller nett. Dette viser hvor viktig mediehusene er for å holde nordmenn oppdatert og informert, sier adm. dir., i MBL, Randi S. Øgrey.

  4. Revolusjonen AI: Hvordan skal medieselskaper håndtere og besvare den?

    - Hva AI-gjennombruddet kommer til å bety for mediebransjen av utfordringer, problemer og ikke minst muligheter vet vi foreløpig lite om. Men vi vet at ting for tiden går veldig fort og at vi må forberede oss på en fremtid vi ikke kjenner. Uttrykket “veien blir til mens vi går” har sjelden vært mer passende, sier sier MBLs fagsjef Geir E. Engen i en kommentar til MBLs ferske rapport om AI.