Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Artikler

Vis filtrering

38 resultater

Type artikkel
Velg område
38 resultater funnet med valgt filtrering.
  1. Nyhet, Mediepriser

    Budstikka er Årets mediehus

    Årets mediepriser 2019 er i kveld delt ut på Vulkan Arena i Oslo i regi av Mediebedriftenes Landsforening. Budstikka er kåret til årets mediehus, Elle er vinneren av Årets Magasin og Årets nyskaping er VG forklarer.

  2. Nyhet, Mediepriser Avisgutten; Nils Gauslaa; Tove Nedreberg;

    Avisgutten tildelt Tove Nedreberg og Nils Gauslaa

    Tove Nedreberg, administrerende direktør i Adresseavisen og Nils Gauslaa, direktør i Agderposten konsern mottok Avisgutten under MBLs årsmøte i dag. Avisgutten er MBLs fremste utmerkelse og deles ut til personer som har gjort en innsats for MBL og bransjen over tid.

  3. Nyhet, Mediepriser Årets Mediepriser 2019; prisfest; livesending;

    Følg med på livesendingen fra prisfesten for Årets Mediepriser

    Sendingen starter fredag 4. september kl 19.30 og vises både på denne nettsiden, på vårt facebookarrangement og hos bransjemediene.

  4. Nyhet, Mediepriser mediepriser

    Disse kan bli Årets Mediehus

    De siste nominasjonene til Årets Mediepriser er endelig klare. Budstikka, Aftenposten, TV2 og NRK er alle nominert til Årets Mediehus. Hvem som vinner den gjeve tittelen avsløres fredag 4. september på Den store prisfesten. Se alle nominasjoner her.

  5. Nyhet, Mediepriser inma, globalmediaawards, mediepriser, mentorprogrammet

    Mentorprogrammet vant internasjonal pris

    Mentorprogrammet til MBL og Medienettverket er kåret til årets beste nye prosjekt for å forbedre bedriftskultur i mediebransjen på INMA Global Media Awards. I konkurranse med NZME fra New Zealand, Schibsted i Norge, Expressen i Sverige, Jagran Prakashan i India og South China Morning Post i Hong Kong har samarbeidsprosjektet i Norsk mediebransje gått helt til topps. Mentorprogrammet fikk også andre plass i kategorien "Beste nye prosjekt for å styrke og beholde talent i mediebransjen".

  6. Nyhet, Mediepriser

    Lite treffsikker mediepakke

    Det er bra at regjeringen bevilger 300 millioner i en koronatiltakspakke til mediene. Men pakken er lite treffsikker og gjør at medier med betydelige annonsetap ikke får kompensasjon. Journalistikken blir taperen, og vårt anslag er at kun 37 prosent av mediehusene (aviser) får støtte. -Vårt forslag om en kompensasjon for tapte annonseinntekter, ikke fall i omsetning, ville ivaretatt helheten og gitt større forutsigbarhet, sier adm.dir i MBL Randi S. Øgrey.

  7. Nyhet, Mediepriser Den store journalsitprisen;

    Den store journalistprisen deles ut 6. mai

    Juryen avgjør denne uka hvem som får Den store journalistprisen. Prisutdelingen skjer under konferansen NMD Online 6. mai.

  8. Nyhet, Mediepriser

    Den store prisfesten flyttes til Oslo 4. september

    Det blir prisfest også i år. Årets Mediepriser for 2019 skal deles ut i Oslo på Vulkan Arena fredag 4. september. Nå inviteres bransjen til fest i hovedstaden.

  9. Nyhet, Mediepriser, Reklame og annonsering

    Fim. Fagutvalget for Influencermarkedsføring vant internasjonal pris

    Selreguleringsordningen Fim. Fagutvalget for Influencermarkedsføring som MBL og ANFO etablerte sammen i har fått utmerkelsen WFA President´s Awards i konkurranse med prosjekter fra 60 andre land. Dette er tredje gang på fire forsøk og fire år at ANFO vinner.

  10. Nyhet, Mediepriser

    Mentorprogrammet nominert til internasjonal pris

    Mentorprogrammet er nominert til INMA Global Media Awards. Samarbeidsprosjektet i regi av Medienettverket og MBL kan hente hjem to priser i Paris 28. april. I tillegg Mentorprogrammet er 12 andre norske bidrag på nominasjonslisten.