Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Mediepolitikk

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk. Mediene bør ha rammebetingelser som gir dem et sunt og solid økonomisk fundament for sin virksomhet og gode utviklingsmuligheter.

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk.

 

Shutterstock

MBL arbeider for at alle våre medlemsbedrifter skal vise samfunnsansvar. De fleste medlemmene i MBL er mediebedrifter med et publisistisk ståsted.

Aktuelt om mediepolitikk

  1. Nyhet, Mediepolitikk

    EU-høring om fremtidens digitale Europa

    På vegne av MBL og europeiske søsterforeninger har News Media Europe (NME) sendt en omfattende høringsuttalelse til EU-kommisjonen om den såkalte Digital Services Act. Den skal bidra til like konkurransevilkår, mediemangfold og trygghet for mediebrukerne.

  2. Nyhet, Mediepolitikk Sálas;, Ávvir

    Endringer i støtten til samiske mediehus

    Det er store merkostnader knyttet til å publisere på samisk, både arbeidsmessig og teknologisk, og det er viktig å stimulere og motivere til økt produksjon av samiskspråklig innhold, sier MBL i en høringsuttalelse til Kulturdepartementet.

  3. Nyhet, Mediepolitikk Produksjonsstøtte;, kommunedelsmedier; bydelsaviser;

    Støtter forslag om nye kategorier i produksjonsstøtten

    I en fersk høringsuttalelse til Kulturdepartementet går MBL inn for at kategorien bydelsaviser blir gjeninnført og at det innføres en ny støttekategori for kommunedelsmedier.

Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt