Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Mediepolitikk

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk. Mediene bør ha rammebetingelser som gir dem et sunt og solid økonomisk fundament for sin virksomhet og gode utviklingsmuligheter.

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk.

 

Shutterstock

MBL arbeider for at alle våre medlemsbedrifter skal vise samfunnsansvar. De fleste medlemmene i MBL er mediebedrifter med et publisistisk ståsted.

Aktuelt om mediepolitikk

  1. Nyhet, Mediepolitikk

    Stortinget ber om kompensasjonsordning for mediene

    -Vi er glad for at Stortinget ber regjeringen om eget tiltak for mediene. Mediene står i en svært krevende situasjon. Dette er en avklaring vi trengte nå. Det er viktig at ordningen raskt kommer på plass slik at mediehusene kan gjøre jobben både under krisen og etterpå, sier Randi S. Øgrey, adm. dir. i Mediebedriftenes Landsforening.

  2. Nyhet, Mediepolitikk

    Demokratiets infrastruktur på vaklende føtter

    Aldri har behovet for faktabasert informasjon vært større, aldri har mediene hatt større etterspørsel og aldri har det vært tøffere å holde det gående. Medieøkonomien består av to ben– ett er abonnementsinntekter og det andre benet er annonseinntektene som forsvant over natten med koronakrisen. Selv solide mediehus, med over hundre år på baken, kan begynne å vakle dersom det ikke kommer tiltak raskt.

  3. Nyhet, Mediepolitikk

    'Kontantstøtteordningen' vil ikke hjelpe mediene

    Regjeringen lanserte i går kriteriene for å omfattes av den såkalte 'kontantstøtteordningen' for bedrifter som opplever stor omsetningssvikt. -Mediebedrifter er i utgangspunktet omfattet av ordningen, men den treffer dårlig, sier MBLs adm dir Randi S. Øgrey

Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt