Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Mediepolitikk

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk. Mediene bør ha rammebetingelser som gir dem et sunt og solid økonomisk fundament for sin virksomhet og gode utviklingsmuligheter.

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk.

 

Shutterstock

MBL arbeider for at alle våre medlemsbedrifter skal vise samfunnsansvar. De fleste medlemmene i MBL er mediebedrifter med et publisistisk ståsted.

Aktuelt om mediepolitikk

  1. Nyhet, Mediepolitikk

    EU-forslag til digital regulering

    -EU innfører trafikklys i den digitale verden. Det sa EU-kommisjonær Margrethe Vestager i forbindelse med at hun 15. desember lanserte lovforslagene Digital Services Act (DSA) og Digital Markets Act (DMA). DSA setter regler for plattformenes ansvar knyttet til forbrukerbeskyttelse, mens DMA skal gi mer rettferdig konkurranse ved å regulere hva digitale 'gatekeepers' kan og ikke kan gjøre. Før forslagene vedtas skal de gjennom behandling i EUs organer.

Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt