Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Mediepolitikk

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk. Mediene bør ha rammebetingelser som gir dem et sunt og solid økonomisk fundament for sin virksomhet og gode utviklingsmuligheter.

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk.

 

Shutterstock

MBL arbeider for at alle våre medlemsbedrifter skal vise samfunnsansvar. De fleste medlemmene i MBL er mediebedrifter med et publisistisk ståsted.

Aktuelt om mediepolitikk

  1. Nyhet, Mediepolitikk

    Avisene i Rogaland har tapt over 23 millioner kroner akkurat når vi trenger dem mer enn noen gang

    Lokale medier har aldri vært viktigere, og aldri mer sårbare. De trenger målrettede tiltak for å komme seg gjennom koronakrisen, skriver regiondirektør Tone Grindland i Næringslivets Hovedorganisasjon i dagens Gjesdalbuen.

  2. Nyhet, Mediepolitikk

    Innspillsmøte med Senterpartiet

    MBL deltok i dag på innspillsmøte arrangert av Senterpartiets stortingsrepresentanter i Stortingets finanskomite, Trygve Slagsvold Vedum og Sigbjørn Gjelsvik. Tema var kompensasjonsordningen for næringslivet, både endringer, justeringer og utvidelser av ordningen

  3. Nyhet, Mediepolitikk

    Innspill til revidert nasjonalbudsjett 2020 fra en samlet mediebransje

    Finanskomiteen har ikke hatt fysisk høringsrunde om revidert nasjonalbudsjett, men en samlet mediebransje står bak felles høringsnotat. Her redegjøres for behovet for et treffsikkert og tilstrekkelig krisetiltak for mediene og viser også til at forslaget burde vært behandlet som et koronatiltak og ikke som en del av revidert nasjonalbudsjett.

Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt