Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Mediepolitikk

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk. Mediene bør ha rammebetingelser som gir dem et sunt og solid økonomisk fundament for sin virksomhet og gode utviklingsmuligheter.

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk.

 

Shutterstock

MBL arbeider for at alle våre medlemsbedrifter skal vise samfunnsansvar. De fleste medlemmene i MBL er mediebedrifter med et publisistisk ståsted.

Aktuelt om mediepolitikk

  1. Nyhet, Mediepolitikk Medieansvarslov;

    Ønsker endringer i forslaget til Medieansvarslov

    Familie-og kulturkomiteen fikk erfare presseorganisasjoner med flere samstemte forslag til endringer i forslaget til ny Medieansvarslov under dagens stortingshøring. Mediebedriftenes Landsforening og Norsk Redaktørforening hadde også samlet seg om felles notat og foreslår at Medieansvarsloven bør omfatte nyhetsbyråer og produksjonsselskaper. Det bør innføres eneansvar for redaktøren og reglene for ansvar for brukergenerert innhold bør bli mer forutsigbare.

  2. Nyhet, Mediepolitikk, Mediepriser, Medlemsskap og fordeler, Journalistikk, TV

    Velkommen til Medieleder 2020 i Bergen 6. mai

    Etikk, politikk, strategi og teknologi er blant temaene på Medieleder 2020 i Bergen 6. mai. Vi lover deg en dagskonferanse som tar de viktigste spørsmålene i bransjen på pulsen, som gir deg konkrete tips og som er enda mer workshopbasert enn før.

  3. Nyhet, Mediepolitikk

    Abid Q. Raja ny kulturminister

    -Det er viktigere enn noen gang å føre en fremtidsrettet mediepolitikk for å sikre det norske mediemangfoldet, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey og gratulerer Abid Q. Raja med kulturministerposten.

Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt