Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Redaktøransvaret synliggjøres med nytt ansvarsmerke

Nyhet, Journalistikk

Publisert

Designeren Cathrine Christensen i designbyrået Riktig Spor har designet ansvarsmerket for Norsk redaktørforening.

Redaktørforeningen lanserte nylig et ansvarsmerke som synliggjør redaktøransvaret og som redaksjonene kan velge å publisere på ulike plattformer.

Ansvarsmerket, som nå er fornyet er beregnet brukt på alle flater for å synliggjøre at mediehuset er underlagt redaktørplakaten – med det ansvaret som følger med det.

Merket finnes i hvitt, svart, mørk blått og rødt og i følgende formater: eps, ai, png og jpg. Designeren Cathrine Christensen i designbyrået Riktig Spor har designet ansvarsmerket.

Last ned ansvarsmerket her

PFU-merket presselappen

Som kjent ble også merket som viser at det enkelte medie følger reglene i Vær Varsom plakaten redesignet for noen år siden. Dette er også tilpasset diverse formater (for nett og trykk).

Last ned presselappen her