Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

"Slik lykkes mediene med programmatisk annonsesalg"

Nyhet, Statistikk og analyse

Publisert

MBL og LLA tilbyr tre dagskurs i programmatisk annonsesalg i høst. Innlederne er fra Oslo Technology Consulting, og dagskurset vil være en introduksjon for medier som ønsker en oversikt over nåsituasjonen i det programmatiske landskapet, og lokalisere hvor de selv potensielt kan øke annonseinntektene. Kurset er gratis for medlemmer av MBL og LLA.

Det vil være mellom 20-30 plasser tilgjengelig per kurs. Du kan velge ett av følgende kurs:

Gardermoen/Oslo, fredag 13. september, klokka 09.30 til ca. kl 15.00

Flesland/Bergen, torsdag 17. oktober, klokka 10.00 til ca. kl 15.30  FULLTEGNET

Trondheim, fredag 15. november, klokka 09.30 til ca. kl 15.00 (dagen etter NxtMedia-konferansen)

Dagen vil inneholde følgende:

  • Hvordan programmatisk og native annonsesalg fungerer
  • Oversikt over aktører i et programmatisk økosystem, deres forretningsmodeller og pengeflyten
  • Systemer og plattformer og hvordan de jobber sammen, fra annonsør til medie
  • Hvordan velge en riktig salgsplattform (SSP) og deres fordeler og ulemper
  • Oversikt over det norske markedet, hvilke plattformer som er mest brukt i Norge og hvorfor
  • Forskjellige metoder for å selge programmatisk: direkte, deal, åpen børs, guaranteed osv
  • Hvordan kapitalisere på brukerinformasjonen som et medie/ mediehus besitter
  • Hvordan strategisk jobbe med å øke viewability
  • Oppsett av kampanjer i flere DSPer (kjøpsplattformer) +  case
  • Gjennomgang av hvordan man setter en pris strategi per plassering og format
  • 7 konkrete tips til hvordan du skal lykkes med automatisert annonsesalg
  • 5 teknologier du bør vite om som kan drive inntekt

Tilleggsrapporter: 

Deltakerne må selv dekke reisekostnadene, men selve kurset er kostnadsfritt. Deltakerne vil i tillegg få mulighet til å kjøpe rapporter, inklusive analyser av eget nettsted.

Rapporten vil inneholde tall og statistikk for bransjen generelt, samt oversikt over hvordan eget nettsted ligger an i forhold til andre medier, og potensielle forbedringsområder.

Tallene hentes fra flere DSPer (kjøpsplattformer). Kjøp av rapporter er valgfritt, og pris vil være på mellom kr. 7 490 og 14 900 avhengig av innhold.

Hvert kurs har maks 20-30 plasser. Du melder deg på via denne påmeldingslinken.

Hjertelig velkommen til Gardermoen eller Trondheim.