Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Mentorprogrammet nominert til internasjonal pris

Nyhet, Mediepriser

Publisert

Mentorprogrammet er nominert til INMA Global Media Awards. Samarbeidsprosjektet i regi av Medienettverket og MBL kan hente hjem to priser i Paris 28. april. I tillegg Mentorprogrammet er 12 andre norske bidrag på nominasjonslisten.

-Dette er skikkelig stas! Tenk at dugnadsprosjektet for mangfold i norsk mediebransje blir lagt merke til internasjonalt. En stor takk til medieledere, mentorer og adepter som er med på å gjøre dette prosjektet til en stor suksess. Nå gleder vi oss spent til prisutdeling i Paris i april, sier prosjektleder for Mentorprogrammet hos MBL Trine Ohrberg.

Årets konkurranse hadde 824 påmeldte bidrag fra 242 mediebedrifter i 44 land. Finalistene kommer fra Afrika, Asia / Stillehavet, Europa, Latin-Amerika og Nord-Amerika.

India har flest antall finalister med 29, etterfulgt av USA med 27, Norge med 14, og Australia med 12.

Se alle de nominerte her.

Dette er Norges nominasjoner:

Best Use of an Event to Build a News Brand
Bergens Tidende
, “Rockin’ Around the Christmas Tree" (lokal/regional)
VG, “VG-Lista: The Most Important Song of the Year” (nasjonal/global)

Best Use of Data Analytics or Research
Amedia
, “Cracking the Code: How to Sell to and Engage Younger Subscribers with Journalism” (lokal/regional)

Best Use of Video
VG,
“VG News — A Unique Multifunctional Product” (nasjonal/global)

Best New Technology or Digital Product
Amedia,
“Streaming Norway Cup — The World’s Largest Football Tournament: Six Days, 15 Pitches, 830 Matches: 3,000 Subscription Sales” (lokal/regional)
Aller Media, “Xavier — A Personalization System” (nasjonal/global)
VG, “VG News — A Unique Multifunctional Product” (nasjonal/global)

Best Idea to Grow Digital Readership or Engagement
Amedia,
“Converting Existing Print Subscribers and Gaining New Customers” (lokal/regional)

Best New Digital Subscription Initiative or Concept
Bergens Tidende,
“How Bergens Tidende Grew Digital Subscription Revenue by 44%” (lokal/regional)
Aftenposten, “How Aftenposten’s Digital Wine Club Became a Digital Bridge for Print Subscribers, Reduced Churn and Increased ARPU” (nasjonal/global)

Best Execution of Native Advertising
VG Partnerstudio
, “Eco Friendly Travel Inspiration” (nasjonal/global)

Best New Initiative to Enhance Corporate Culture
Norwegian Media Businesses’ Association,
“The Mentorship Program — A Unique Collaboration on Leadership Development” (nasjonal/global)
Schibsted, “How the Biggest Publisher In Northern Europe Reduced Time to Market With 90% On Campaigns” (nasjonal/global)

Best New Initiative to Empower and Retain Talent
Norwegian Media Businesses’ Association
, “The Mentorship Program — A Unique Collaboration on Leadership Development” (nasjonal/global)