Mediepodden: Norske medier i koronatiden

Nyhet, Statistikk og analyse, Journalistikk

Publisert

Øverst fra venstre: Medietilsynets Mari Velsand, VGs Gard Steiro, og nederst fra venstre MBLs Bente Håvimb og Amedias Anders Opdahl.

2020 ble et betydelig bedre år for norsk journalistikk og redaktørstyrte medier enn de fleste trodde da Norge gikk i lockdown for omtrent ett år siden. Men er abonnementsveksten en kortsiktig korona-effekt? Spørsmålet går til VGs sjefredaktør og administrerende direktør, Gard Steiro, Amedias konsernsjef Anders Opdahl og MBLs innsikts- og analyseansvarlig Bente Håvimb.

Det er Medietilsynets direktør Mari Velsand som leder samtalen i Mediepodden og hun spør også om

Hvordan mediene skal forholde seg til at flere ville beholdt strømmeabonnementet enn avisabonnementet om de måtte velge? Og får vi en felles login for norske aviser?

De samme tre var også innledere under MBLs frokostseminar om tall og betalingsutvikling sist uke, se videoen her