Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Medietilsynet oppfordrer aviser til å levere regnskapsdata

Nyhet, Statistikk og analyse

Publisert

Medietilsynet viderefører den årlige undersøkelsen av den økonomiske utviklingen i avisene. Over 95 prosent av avisene har deltatt de siste årene – noe som gir pålitelige tall og kunnskap om situasjonen for norsk presse.

Nå oppfordrer Medietilsynet avisene til å slutte opp om om årets undersøkelse.

Registrer Min side-bruker

I år skal regnskapsopplysningene leveres i Medietilsynets digitale selvbetjeningsløsning Min side. For å kunne levere inn opplysninger må det registreres en bruker. Her registrer du ny bruker.

Senest dagen etter at det har blitt registrert en ny bruker, vil du få en e-post fra Medietilsynet med innloggingsinformasjon. Følg instruksjonene i eposten for å logge deg inn.

Hvis du allerede har registrert en bruker, får du beskjed om det. Da kan du logge deg direkte på Min side her.

Skjema for registrering av regnskapsopplysninger er åpent. Når du åpner skjemaets hjemmeside, finner du opplysninger om hvordan skjema skal fylles ut.

Frist for innlevering av regnskapsdata er 9. april.

Amedia, Polaris og Schibsted leverer inn regnskapsdata til Medietilsynet fra sentralt hold. Aviser eid av disse konsernene trenger ikke levere inn regnskapsdata.