MBLs Markedsdag 27. november - her er programmet

Publisert

Temaene for årets konferanse er unge mediebrukere, brukerbetaling og annonse, og vi presenterer ferske resultater fra årets undersøkelse av “Betaling for nyheter”. Arrangementet er åpent for alle, og gratis for alle som jobber i MBLs medlemsbedrifter, ta med deg kollegaer for faglig påfyll og en inspirerende dag på Pressens hus. Se hele programmet her.

Program MBLs markedsdag

Del 1 - Det store bildet

10.00 Velkommen
Randi S. Øgrey adm. dir MBL

10.05 Slik ser verden ut nå
Bente Klemetsdal, EVP & CCO, Aller Media Nordic

Del 2 - Brukerbetaling

10.25 Betaling for nyheter 2025
Bente Håvimb, Innsikts- og analyseansvarlig MBL 

10.25 Panelsamtale om funnene i rapporten
Ingrid Skogrand, Konserndirektør nyhetsmedier Amedia, Jostein Larsen Østring, Utviklingsredaktør Aftenposten og Ida Falck Olsen, Nettsjef TV 2.

11.05 PAUSE

Del 3 - Unge mediebrukere

11.15 Aftenposten VINK

11.30 Panelsamtale med Snapchat og TikTok - Sosiale medier og nyhetsformidling
Samtale med Steffen Rabben, Nordisk salgssjef Snapchat og Kjartan Sverdrup Dall-Larsen, Government Relations and Public Policy Manager for TikTok Norway.

11.45 TBA 

12.15 LUNSJ

Del 4 - Annonse

12.50 Hva blir viktig for annonsørene i nær framtid? ANFOs nye leder gir oss sitt blikk på bransjen
Aina Lemoen Lunde, Administrerende direktør ANFO

13.05 Forbrukertrender
Karoline Wee, Markedsanalytiker Aller Media

13.20 Consent or Pay - hva er greia?

13.35 Kapero - Hvilken verdi gir Google søk
Peter Lundberg, Co-founder og Staffan Berg, Senior Consultant Kapero

13.50 TBA

14.00 PAUSE

14.15 Slik gjør vi det - gode annonsecaser. Her er det masse inspirasjon å hente.

15.30 SLUTT

Arrangementet er gratis for alle ansatte i MBLs medlemsbedrifter. Dersom du ikke kan delta fysisk på Pressens hus, kan du bestille digital tilgang til konferansen.

Meld deg på her https://event.checkin.no/175394/mbls-markedsdag-2025