Program MBLs markedsdag
Del 1 - Det store bildet
10.00 Velkommen
Randi S. Øgrey adm. dir MBL
10.05 Slik ser verden ut nå
Bente Klemetsdal, EVP & CCO, Aller Media Nordic
Del 2 - Brukerbetaling
10.25 Betaling for nyheter 2025
Bente Håvimb, Innsikts- og analyseansvarlig MBL
10.45 Panelsamtale om funnene i rapporten
Ingrid Skogrand, Konserndirektør nyhetsmedier Amedia, Jostein Larsen Østring, Utviklingsredaktør Aftenposten og Ida Falck Olsen, Nettsjef TV 2.
11.05 PAUSE
Del 3 - Unge mediebrukere
11.15 Fredrikstad Blad - unge innloggede og ung take over
Rene Svendsen, ansvarlig redaktør Fredrikstad Blad
11.30 Panelsamtale med Snapchat og TikTok - Sosiale medier og nyhetsformidling
Samtale med Steffen Rabben, Nordisk salgssjef Snapchat og Kjartan Sverdrup Dall-Larsen, Government Relations and Public Policy Manager for TikTok Norway. Moderator: Bente Kalsnes
11.45 Aftenposten VINK
Ellen Eriksen, VINK
12.00 LUNSJ
Del 4 - Annonse
12.45 Hva blir viktig for annonsørene i nær framtid? ANFOs nye leder gir oss sitt blikk på bransjen
Aina Lemoen Lunde, Administrerende direktør ANFO
13.00 Nordmenns økonomi i endring – hvordan ser vi på egen økonomi nå, og hva planlegger vi fremover?
Karoline Wee, Markedsanalytiker Aller Media
13.15 Consent or Pay - hva er greia?
Petra Wikström, Director Public Policy and Communication Schibsted
13.30 Kapero - Hvilken verdi gir Google søk
Peter Lundberg, Co-founder og Staffan Berg, Senior Consultant Kapero
13.45 Hvorfor stopper de ikke svindelannonsene?
Marius Karlsen, daglig leder Helt Digital
14.00 VG: Slik trykker vi penger - innovasjon og produktutvikling i print
Linn Marie Bratvold, magasinsjef VG og Morten Wickstrøm, leder innovasjon og marked VG
14.15 Dyppet i Lano – Gullvinner i Medieprisen 2025
Hvordan forvandler man et lavinteresseprodukt til popkultur? Orkla Home & Personal Care, Schibsted og OMD viser hvordan de vant gull for kampanjen «Dyppet i Lano» – en 360-graders satsing som tok håndsåpe fra baderomshylla til scenen på VG-Lista. Kristin Reisegg (Orkla Home & Personal Care) og Josephine Messa (Schibsted ASA)
14.30 Lærepunkter fra Alliance Optikk i Amedia
Benedikte Aamodt, Strategisk Rådgiver Amedia Innholdsbyrå
14.45 Fremtidens mediekjøp – Slik endres rollene, teknologien og verdikjeden
Stian Jansen, styreleder Mediebyråforeningen
15.00 SLUTT
Arrangementet er gratis for alle ansatte i MBLs medlemsbedrifter. Dersom du ikke kan delta fysisk på Pressens hus, kan du bestille digital tilgang til konferansen.
Meld deg på her https://event.checkin.no/175394/mbls-markedsdag-2025