Program MBLs markedsdag
Del 1 - Det store bildet
10.00 Velkommen
Randi S. Øgrey adm. dir MBL
10.05 Slik ser verden ut nå
Bente Klemetsdal, EVP & CCO, Aller Media Nordic
Del 2 - Brukerbetaling
10.25 Betaling for nyheter 2025
Bente Håvimb, Innsikts- og analyseansvarlig MBL
10.25 Panelsamtale om funnene i rapporten
Ingrid Skogrand, Konserndirektør nyhetsmedier Amedia, Jostein Larsen Østring, Utviklingsredaktør Aftenposten og Ida Falck Olsen, Nettsjef TV 2.
11.05 PAUSE
Del 3 - Unge mediebrukere
11.15 Aftenposten VINK
11.30 Panelsamtale med Snapchat og TikTok - Sosiale medier og nyhetsformidling
Samtale med Steffen Rabben, Nordisk salgssjef Snapchat og Kjartan Sverdrup Dall-Larsen, Government Relations and Public Policy Manager for TikTok Norway.
11.45 TBA
12.15 LUNSJ
Del 4 - Annonse
12.50 Hva blir viktig for annonsørene i nær framtid? ANFOs nye leder gir oss sitt blikk på bransjen
Aina Lemoen Lunde, Administrerende direktør ANFO
13.05 Forbrukertrender
Karoline Wee, Markedsanalytiker Aller Media
13.20 Consent or Pay - hva er greia?
13.35 Kapero - Hvilken verdi gir Google søk
Peter Lundberg, Co-founder og Staffan Berg, Senior Consultant Kapero
13.50 TBA
14.00 PAUSE
14.15 Slik gjør vi det - gode annonsecaser. Her er det masse inspirasjon å hente.
15.30 SLUTT
Arrangementet er gratis for alle ansatte i MBLs medlemsbedrifter. Dersom du ikke kan delta fysisk på Pressens hus, kan du bestille digital tilgang til konferansen.
Meld deg på her https://event.checkin.no/175394/mbls-markedsdag-2025