Rapport om innholdsmarkedsføring klar

Foto: Getty Images.

Hovedfunnene i en undersøkelse om innholdsmarkedsføring, utført av MBL og ANFO, ble presentert under Mediaforums jubileumskonferanse i høst. Nå foreligger den ferdige rapporten, som er tilgjengelig for MBLs medlemmer.

Øker content-budsjettene

-Det er gledelig å se at mediehusenes Content-satsninger ser ut til å lykkes, og at annonsørene vil styrke samarbeidet med mediehusene på dette området i nær fremtid, sier Bente Håvimb, innsikts- og analyseansvarlig i MBL. Flertallet av de spurte annonsørene vil anbefale andre å jobbe direkte med mediehusenes byråer når det kommer til innholdsmarkedsføring, og undersøkelsen viser at annonsørene er godt fornøyde med leveransen fra mediehusenes Content-byråer. I tillegg ser vi at annonsørene planlegger å øke budsjettene til innholdsmarkedsføring det neste året, hvor ni av ti enten vil beholde dagens nivå eller øke budsjettene de neste tolv månedene. Det er veldig godt nytt, sier Håvimb.

Les også: Norske annonsører anbefaler Mediehusenes content byråer

Om du ikke har mottatt rapporten kan du få den tilsendt ved henvendelse til britt@mediebedriftene.no.

Spørsmål til undersøkelsen kan rettes til bente@mediebedriftene.no.