Artikler

1463 resultater

1463 resultater funnet med valgt filtrering.
  1. Data, plattformer og infrastruktur: Teknologiavhengighet og medienes digitale beredskapsevne

    Mediene er i økende grad avhengig av amerikanske teknologigiganter i sin produksjon og distribusjon av nyheter. Microsoft, Amazon, og Google leverer KI-løsninger, skytjenester og internettkabler som mediene trenger for å nå ut til publikum. Hvordan påvirker dette medienes beredskapsevne? Hva kan medieforvaltningen gjøre for å sikre medienes teknologiske uavhengighet? Velkommen til åpent seminar i Pressens hus 13. november.

  2. MBLs Markedsdag 27. november - her er programmet

    Temaene for årets konferanse er unge mediebrukere, brukerbetaling og annonse, og vi presenterer ferske resultater fra årets undersøkelse av “Betaling for nyheter”. Arrangementet er åpent for alle, og gratis for alle som jobber i MBLs medlemsbedrifter, ta med deg kollegaer for faglig påfyll og en inspirerende dag på Pressens hus. Se hele programmet her.

  3. Kan det bli krise for mediene? Se opptak fra frokostmøtet

    Se opptak av onsdagens frokostmøte fra Pressens hus. Tellef Raabe åpnet møtet med et tydelig varsko: En mediekrise kan treffe raskere enn vi tror. Deretter fulgte panelsamtale med Trine Eilertsen (Aftenposten) og Bjørn Bore (Vårt Land) om hva som står på spill – for mediene og for demokratiet. Til slutt svarte mediepolitikerne Tone Trøen (H), Åslaug Sem Jacobsen (Sp), Hashim Abdi (Ap), Morgan Langfeldt (FrP) og Siren Jensen (MDG) svarer på hvordan de vil møte utfordringene. Frokostmøtet ble ledet av Veslemøy Østrem fra Altinget.

  4. 16 ukrainske kvinnelige medieledere klare for nytt lederprogram

    Programmet har fått navnet WIN Ukraine Leadership Accelerator og i første kull har 16 kvinnelige medieledere fått plass. Gjennom samarbeidsprosjektet "Stronger Together" har MBL sammen med partnerne, ukrainske AIRPU og WAN-IFRA lansert det nye lederutviklingsprogrammet for kvinnelige medieledere i Ukraina.

  5. Mediaforums Hederspris til MBL

    - Mediaforums Hederspris deles ut til en aktør som har gjort en helt spesiell innsats for vårt fagfelt. Ikke bare gjennom å levere kvalitet og kompetanse, men ved å løfte hele bransjen – og samfunnet rundt den. Årets vinner har gjort nettopp det, sa styreleder i Mediaforum fra scenen Masha Scekic under prisutdelingen i Oslo i går kveld.