Mediepolitikk

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk. Mediene bør ha rammebetingelser som gir dem et sunt og solid økonomisk fundament for sin virksomhet og gode utviklingsmuligheter.

Medienes rammebetingelser

MBL arbeider for en best mulig offentlig mediepolitikk.

 

Mediebransjens samfunnsansvar

MBL arbeider for at alle våre medlemsbedrifter skal vise samfunnsansvar. De fleste medlemmene i MBL er mediebedrifter med et publisistisk ståsted.

Aktuelt om mediepolitikk

  1. |

    Staten mangler oversikt over annonsekjøp

    - Det er skuffende at staten ikke har en mer gjennomtenkt tilnærming til egen annonsebruk. Norske redaktørstyrte medier er viktigere enn noen gang for den offentlige samtalen, de når flere nordmenn enn de enkelte sosiale plattformene og tilliten er langt høyere. Det gir en helt annen trygghet for konteksten annonsen opptrer i og tilliten til budskapet, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey.

  2. |

    Mediepolitikken må styrkes

    - Det er helt avgjørende at mediepolitikken styrkes. Den kommende fireårsperioden vil bli svært krevende, og preget av store og raske endringer for norske medier. Det viktigste tiltaket er plattformnøytralt momsfritak, det må på plass så fort som mulig, sier adm.dir. Randi S. Øgrey.

Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe.

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?

Gi oss gjerne en kommentar i tillegg - hvordan kan vi forbedre oss?

Takk for kommentaren!

Kommentar sendt