Artikler

452 resultater

452 resultater funnet med valgt filtrering
  1. |

    Staten mangler oversikt over annonsekjøp

    - Det er skuffende at staten ikke har en mer gjennomtenkt tilnærming til egen annonsebruk. Norske redaktørstyrte medier er viktigere enn noen gang for den offentlige samtalen, de når flere nordmenn enn de enkelte sosiale plattformene og tilliten er langt høyere. Det gir en helt annen trygghet for konteksten annonsen opptrer i og tilliten til budskapet, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey.

  2. |

    Mediepolitikken må styrkes

    - Det er helt avgjørende at mediepolitikken styrkes. Den kommende fireårsperioden vil bli svært krevende, og preget av store og raske endringer for norske medier. Det viktigste tiltaket er plattformnøytralt momsfritak, det må på plass så fort som mulig, sier adm.dir. Randi S. Øgrey.

  3. |

    SVT skal ikke drive nettavis

    – Selv om vi savner de konkrete begrensninger og definisjoner som vi har etterlyst, så er det åpenbart at public service-selskapene ikke lenger skal drive nettaviser, sier Johan Taubert, Adm.dir. for Tidningsutgivarna (TU).

  4. |

    MBL vil skjerme lokalavisene i innovasjonsordningen

    - Vi trenger mer innovasjon i mediebransjen, men støtteordningene må få økte ressurser hvis flere skal inn i dagens ordning. Hvis ikke svekkes ordningen for lokalaviser. I høringssvaret til departementet har MBL derfor foreslått at medlemsbaserte fagmedier bør få sin egen ordning, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey.