Årets Mediepriser 2022 - påmeldingen er åpen

Nyhet

Publisert

KK vant Årets Magasin for 2021, her er de på scenen i Bergen i 4. mai 2022.

I dag går startskuddet for påmeldingen til Årets Mediepriser. Vil du bli med på festen i Bergen i mai, er det tid for å stille til start nå. Finn frem det beste du og din redaksjon har laget i 2022 og send det inn til årets konkurranse. Det er i år gjort et par endringer i kategoriene etter innspill fra mediehusene og tidligere deltakere i konkurransen.

-I løpet av høsten har vi hatt en evaluering av kategoriene ute hos medlemmer og tidligere deltakere i konkurransen for å se om vi treffe på kategoriene. Dette har resultert i at vi gjør noen justeringer i kategoriene for årets konkurranse. Vi slår sammen lokal nyhets og sportsdekning til en kategori, vi endrer digital historie til visuell historie, vi fjerner en kategori og vi oppretter kategorien årets lokale podcast. Med dette håper vi at vi favner mye av det innholdet som produseres i mediehus over hele landet, sier juryleder Trine Ohrberg.

Årets Mediepriser er Norges største mediekonkurranse. Hvert år konkurrerer mellom 500 og 700 bidrag om de gjeve prisene. Nå er det tid for å melde på i årets konkurranse. Bidrag som sendes inn må være produsert og publisert i kalenderåret 2022. Alle redaksjonelle medier som følger redaktørplakaten kan delta i konkurransen, uavhengig av om de er medlem i MBL eller ikke. Siste frist for innsendelse er 15. februar 2022.

Det kan sendes inn maksimalt seks bidrag per kategori. Det er ingen krav om begrunnelser til bidragene alle kategoriene, der det kreves begrunnelse er det spesifisert. Det er likevel mange som ønsker å levere en kort begrunnelse eller forklaring til bidragene for å sette sakene inn i kontekst, disse begrunnelsene kan lastes opp i påmeldingsskjemaet sammen med bidragene.

Prisene deles ut på den store prisfesten på Ole Bull Scene i Bergen onsdag 10. mai 2023.

Se årets kategorier her

Her finner du praktisk informasjon om konkurransen