Årets Mediepriser - påmeldingen er åpen

Publisert

Det er igjen på tide å finne frem det beste du og ditt mediehus har laget i året som er gått. Tenk deg godt om. Hva har vi gjort i løpet av det siste året? Hva likte leserne best? Hva er vi ekstra stolte av? Vil du bli med på festen i Bergen i mai, er det tid for å stille til start nå. Det er i år gjort et par endringer i kategoriene etter innspill fra mediehusene og tidligere deltakere i konkurransen.

-Etter en innspillsrunde fra våre medlemmer har vi gjort et par justeringer i kategoriene for årets konkurranse. Vi åpner opp for å sende inn digitale forsider både fra desktop og mobil, og vi oppretter kategorien “årets nasjonale historie”. Med dette håper vi at vi favner mye av det innholdet som produseres i mediehus over hele landet, sier juryleder Trine Ohrberg.

Årets Mediepriser er Norges største mediekonkurranse. Hvert år konkurrerer mellom 500 og 700 bidrag om de gjeve prisene. Bidrag som sendes inn må være produsert og publisert i kalenderåret 2023. Alle redaksjonelle medier som følger redaktørplakaten kan delta i konkurransen, uavhengig av om de er medlem i MBL eller ikke. Siste frist for innsendelse er 20. februar 2024.

Det kan sendes inn maksimalt seks bidrag per kategori. Det er ingen krav om begrunnelser til bidragene i alle kategoriene, der det kreves begrunnelse er det spesifisert. Det er likevel mange som ønsker å levere en kort begrunnelse eller forklaring til bidragene for å sette sakene inn i kontekst, disse begrunnelsene kan lastes opp i påmeldingsskjemaet sammen med bidragene.

Prisene deles ut på den store prisfesten på Ole Bull Scene i Bergen torsdag 2. mai 2024.

Se årets kategorier her

Her finner du praktisk informasjon om konkurransen