Artikler

1644 resultater

1644 resultater funnet med valgt filtrering
  1. |

    Staten mangler oversikt over annonsekjøp

    - Det er skuffende at staten ikke har en mer gjennomtenkt tilnærming til egen annonsebruk. Norske redaktørstyrte medier er viktigere enn noen gang for den offentlige samtalen, de når flere nordmenn enn de enkelte sosiale plattformene og tilliten er langt høyere. Det gir en helt annen trygghet for konteksten annonsen opptrer i og tilliten til budskapet, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey.

  2. |

    Mediepolitikken må styrkes

    - Det er helt avgjørende at mediepolitikken styrkes. Den kommende fireårsperioden vil bli svært krevende, og preget av store og raske endringer for norske medier. Det viktigste tiltaket er plattformnøytralt momsfritak, det må på plass så fort som mulig, sier adm.dir. Randi S. Øgrey.

  3. |

    SVT skal ikke drive nettavis

    – Selv om vi savner de konkrete begrensninger og definisjoner som vi har etterlyst, så er det åpenbart at public service-selskapene ikke lenger skal drive nettaviser, sier Johan Taubert, Adm.dir. for Tidningsutgivarna (TU).

  4. Prisdryss til norske medier i INMAs Global Media Awards 2025

    Norske medier hentet hjem totalt 20 priser under INMAs Global Media Awards 2025 som ble delt ut i New York i natt. VG og Amedia tok til sammen tre førsteplasser i konkurranse med mediehus fra hele verden, i tillegg til de tre førsteplassene vant norske medier en rekke andre og tredjeplasser, samt hederlig omtale. Se alle vinnerne her.

  5. Stup tildeler 1.4 millioner

    Stipendtildelingene er på drøyt 1 million og i vikarstøtte tildeles 430 tusen i årets andre styremøte i Stup.

  6. Amediastiftelsen gir betydelig støtte til "UNG-initiativer"

    – En av de store utfordringene for redaktørstyrte medier er å nå ut til yngre generasjoner. Amediastiftelsens hovedsatsing i år er derfor å støtte tiltak som kan nå unge brukere, sier André Støylen, daglig leder i Amediastiftelsen.