Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1981 resultater:
      1. ESA sier ja til plattformnøytral pressestøtte

        EFTAs overvåkningsorgan (ESA) har i dag godkjent regjeringens forslag til pressestøtte. ESAs vedtak betyr at avisene fra i år kan få pressestøtte når de publiserer sitt innhold på elektroniske plattformer. - Dette er positivt, og noe vi har ventet på lenge. Nå håper vi regjeringen opprettholder nivået også, sier MBLs leder Randi S. Øgrey.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/nyhetsarkiv/esa-sier-ja-til-plattformnoytral-pressestotte Nyhet , Mediepolitikk ESA, plattformnøytral, pressestøtte
      2. Slik blir den nye mediepolitikken

        Her kan du lese hvordan den nye regjeringen vil endre mediepolitikken.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/nyhetsarkiv/slik-blir-den-nye-mediepolitikken Nyhet , Mediepolitikk mediepolitikk, endringer, digitalisering
      3. Statsbudsjettet 2014: Svarer ikke på bransjens utfordringer

        Bransjen står midt i den digitale transformasjonen. Derfor er det positivt at regjeringen innfører plattformnøytral pressestøtte, men det er skuffende at de ikke har gjort noe med mediemomsen i løpet av sine åtte år.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/nyhetsarkiv/statsbudsjettet-2014-svarer-ikke-pa-bransjens-utfordringer Nyhet , Mediepolitikk statsbudsjettet2016, digital, transformasjon, pressestøtte, mediemoms
      4. Hovedpris til Amedia i European Digital Media Awards

        Under gårsdagens utdeling av European Digital Media Awards i København vant Amedia hovedpris for "Best reader Revenue initiative" sammen med tyske Z + Die Zeit. Dagbladet hentet hjem diplom for sin daglige pluss-utgave og Aller for lommelegen.no.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/hovedpris-til-amedia-i-european-digital-media-awards Nyhet , Mediepriser
      5. Ny og utvidet NADAexpress

        Denne uke ble det lansert en ny og utvidet versjon av NADAexpress, som er NADAs nettbaserte løsning for sjekking og sending av annonser til aviser og magasiner. I den nye versjonen er at fargekonvertering nå er integrert funksjonalitet i NADAexpress. Dette tillater en klart mer effektiv flyt av annonser som skal fargekonverteres før overføring. I tillegg har den nye versjonen en rekke andre forbedringer og utvidelser.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/ny-og-utvidet-nadaexpress Nyhet , Aviser og magasiner, Reklame og annonsering nada, nadaexpress, aviser, magasiner
      6. Mediepolitikk og varslervern på Mediebåten

        Mediepolitikk og varslervern er tema for de to debattene medieorganisasjonene arrangerer på Mediebåten under Arendalsuka. Kulturminister Trine Skei Grande deltar i en bred mediepolitisk debatt med mange sentrale politikere og representanter for mediebransjen onsdag 15. august. Dagen før er det vern av varslere som er temaet, rett før høringsfristen for varslingsutvalgets forslag.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/mediepolitikk-og-varslervern-pa-mediebaten Nyhet , Aviser og magasiner, Mediepolitikk, Ytringsfrihet varslervern, mediemangfold, mediepolitikk
      7. Endring av ulempesystemet i journalistavtalen

        Under forhandlingene mellom MBL og NJ i vår diskuterte partene omlegging av ulempesystemet i journalistavtalen. Partene hadde konstruktive samtaler, men kom ikke helt i mål.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/endring-av-ulempesystemet-i-journalistavtalen Nyhet tariff, ulempesatser
      8. Ny målemetode og nytt regelverk

        I dag presenteres nye lesertall og opplagstall for landets mediehus. Opplagstallene er basert på nytt regelverk. De digitale lesertallene har ny rapporteringsmetode, mens lesertall for papiraviser måles på samme måte som tidligere. Dette gjør at papirlesertallene er sammenlignbare med tidligere tall, mens opplagstallene og de digitale lesertallene ikke kan sammenlignes med tidligere tall.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/ny-malemetode-og-nytt-regelverk Nyhet , Aviser og magasiner, Multimedia, Statistikk og analyse medietall, opplagstall, lesertall, avis, mediehus, mobil, pc, mac
      9. Færre postdager vil ramme store og små lokalaviser hardt

        Bransjens analyser viser at det får dramatiske konsekvenser for mange aviser dersom postloven endres slik at Posten skal gå 2,5 dager per uke fra 2020. Det gjelder mange lokale fådagersaviser, og også et stort antall lokale dagsaviser hvor de økonomiske konsekvensene er store og hvor det gjelder et stort antall abonnenter.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/farre-postdager-vil-ramme-store-og-sma-lokalaviser-hardt Nyhet , Mediepolitikk
      10. Utgivarne i Sverige: Nettnøytraliteten har vunnet

        Svenske Telia bøyer av etter dom i Förvaltningsrätten, og avslutter mobilabonnement med fri datakvote for utvalgte tjenester innenfor sosiale medier levert av globale selskaper. Den svenske domstolen slår fast at praksisen strider mot prinsippet om nettnøytralitet, som er nedfelt i lovverket.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/utgivarne-i-sverige-nettnoytraliteten-har-vunnet Nyhet nettnøytralitet, domsavsigelse;, jus
      • Forrige
      • Side 118 av 199
      • 1
      • ...
      • 117
      • 118
      • 119
      • ...
      • 199
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram