Artikler

177 resultater

177 resultater funnet med valgt filtrering.
  1. Nå øker magasinene digitalt

    -Etter flere år med negativ utvikling er det gledelig å se en stabilisering i magasinmarkedet. At de magasinene som har satset digitalt nå også øker, viser at det er marked for god magasinjournalistikk også på nett, sier Randi S. Øgrey adm. dir. i MBL. Den digitale magasinlesingen øker og samtidig stabiliserer utviklingen seg for papirmagasinene, det viser ferske lesertall fra Kantar.

  2. Fortsatt høyt konsum av norske medier

    Ferske tall og analyser fra Kantar viser at de langsiktige medietrendene og den digitale transformasjonen fortsetter. Færre leser papiraviser, men hele 81% leser minst én avis digitalt eller på papir. Flere papirmagasiner har fått flere lesere, og forlagshusene øker sin digitale dekning.

  3. IRM spår annonsevekst på 8,6 prosent i 2022

    2022 ser ut til å bli et meget godt år i reklamemarkedet. For første gang passerer det norske annonsemarkedet 25 milliarder kroner. Den totale veksten for 2022 ventes å bli 8,6 % i forhold til 2021. Tirsdag 13. september publiserte IRM den oppdaterte prognosen for 2022-2023.

  4. Lesertall: Den digitale veksten flater ut

    81 prosent leser minst én avis digitalt eller på papir daglig. -At 8 av 10 hver dag bruker innhold fra norske redaksjonelle medier, viser at mediene er en viktig del av folks hverdag og at nordmenn fortsatt er aktive nyhetsbrukere, sier Randi S. Øgrey, adm. dir i MBL. Samtidig melder Kantar at det aldri har vært målt flere avistitler, noe som viser behovet for dokumentasjon i bransjen.

  5. Veiledning til innrapportering av lønnsstatistikk

    MBL samler hvert år inn detaljerte opplysninger om lønn fra medlemsbedriftene. Alle data som samles inn skal være ved utgangen av året, dvs pr 31.desember hvert år. Opplysningene bearbeides og kvalitetssikres av oss, før vi produserer rapporter som publiseres i forkant av de årlige lønnsoppgjørene. I tillegg til lønnsvekst brukes rapportene til å beregne overheng og glidning.

  6. |

    Innsamling lønnsstatistikk pr 31.12

    MBL samler hvert år inn detaljerte opplysninger om lønn fra medlemsbedriftene. Alle data som samles inn skal være ved utgangen av året, dvs pr 31.12.20. Opplysningene bearbeides og kvalitetssikres av oss, før vi produserer rapporter som publiseres i forkant av de årlige lønnsoppgjørene. I tillegg til lønnsvekst brukes rapportene til å beregne overheng og glidning.

  7. Revidere

    Nå er det tid for å rette og pusse på teksten. Det betyr å redigere, stryke, strukturere og rette skrivefeil.