Mediebedriftenes Landsforening

Innhold

Artikler

Vis filtrering

33 resultater

Type artikkel
Velg område
33 resultater funnet med valgt filtrering.
  1. Nyhet, Statistikk og analyse, Journalistikk personvern, tech-giganter; etikk; persondata; GDPR-utvalg;

    Datakappløp, profitt og etikk

    Sammenstilling av store mengder persondata er en relativt nyoppdaget ressurs. Den kan løse store samfunnsproblemer og gjøre livet bedre for den enkelte – eller misbrukes, til stor skade skriver Ingvild Næss i en kronikk i Dagens Næringsliv 15. januar.

  2. Nyhet, Statistikk og analyse kjønnsbalanse; ledelse;

    Kvinnene inntar ledergruppene

    For andre gang har MBL undersøkt kjønnsbalansen i norske mediebedrifter. Resultatene viser at kvinnene nå tar steget opp og er på vei inn i ledergruppene. Det er en tydelig endring i kjønnsbalansen fra 2018 spesielt i redaksjonelle bedrifter, der andelen kvinner i ledergruppene øker med 10 prosentpoeng.

  3. Nyhet, Reklame og annonsering, Statistikk og analyse

    Rapport om innholdsmarkedsføring klar

    Hovedfunnene i en undersøkelse om innholdsmarkedsføring, utført av MBL og ANFO, ble presentert under Mediaforums jubileumskonferanse i høst. Nå foreligger den ferdige rapporten, som er tilgjengelig for MBLs medlemmer.

  4. Nyhet, HMS/IA, Statistikk og analyse metoo; arbeidsmiljø;, seksuelltrakassering

    Har du spørsmål rundt undersøkelsen om seksuell trakassering?

    Medieorganisasjonene som sto bak kartlegging av seksuell trakassering i mediebransjen i 2007 gjentar nå undersøkelsen og har fått flere organisasjoner med på laget. I det følgende gir vi svar på "alt" om undersøkelsen:

  5. Nyhet, Aviser og magasiner, Statistikk og analyse lesertall, papiraviser, digitaltall, mediehus, aviser

    Norske aviser befester sin digitale posisjon

    Hver dag bruker 83 prosent av Norges befolkning norske aviser enten på papir eller digitalt for å holde seg oppdatert. 67 prosent bruker daglig digitalt innhold, mens 39 prosent fortsatt får sine nyheter via papiraviser en gjennomsnittlig dag.

  6. Nyhet, Statistikk og analyse, Journalistikk

    Akademia utfordres under Data-SKUP

    Data-SKUP får 8 hovedspor og et av disse omhandler akademia. I to timer vil mediebransjen og utdanningsinstitusjonene drøfte hva som kreves av fremtidens journalister. MBL har i år inngått en samarbeidsavtale med Data-SKUP.

  7. Nyhet, Statistikk og analyse

    "Slik lykkes mediene med programmatisk annonsesalg"

    MBL og LLA tilbyr tre dagskurs i programmatisk annonsesalg i høst. Innlederne er fra Oslo Technology Consulting, og dagskurset vil være en introduksjon for medier som ønsker en oversikt over nåsituasjonen i det programmatiske landskapet, og lokalisere hvor de selv potensielt kan øke annonseinntektene. Kurset er gratis for medlemmer av MBL og LLA.

  8. Nyhet, Arrangementer, Reklame og annonsering, Statistikk og analyse Media City Bergen; FutureWeek; ANFO;

    FutureWeek: Redaksjonelle medier og fortinn i annonsemarkedet

    Media City Bergen arrangerer denne uken FutureWeek med et omfattende program. Mediebedriftens Landsforening bidro i går med en sesjon om den digitale annonseøkonomien. Under sesjonen presenterte MBLs fagsjef Geir E. Engen nye funn fra en undersøkelse om Brand Safety gjennomført sammen med ANFO. Rapporten ferdigstilles i disse dager.

  9. Nyhet, Arrangementer, Statistikk og analyse, Journalistikk DATA-Skup

    MBL medarrangør i Data-SKUP

    -Vi samarbeider med årets Data-SKUP fordi det gir viktig kompetanse til bransjen. Vi har engasjert oss i det akademiske sporet for å lage en møteplass mellom bransjen og akademia. Målet er at vi sammen sikrer at studentene har den beste verktøykassen når de skal ut i redaksjonene, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey i en kommentar til den ferske samarbeidsavtalen.

  10. Nyhet, Lønn og tariff, Statistikk og analyse

    Lønnsstatistikken er klar

    – Statistikken viser en lønnsutvikling i tråd med den vi la til grunn i forhandlinger i fjor, og den informasjonen vi har fått om lokale forhandlinger i løpet av året – som også er på linje med samfunnet for øvrig, sier fagsjef Geir Engen i MBL.