-
Endringer i pressens etiske regelverk
Styret i Norsk Presseforbund har i dag vedtatt endringer i Vær Varsom-plakaten og slått sammen denne og Tekstreklameplakaten. I tillegg har man bestemt å nedsette et referanseutvalg om skjult reklame.
-
Flere logger seg inn – digital abonnementsvekst for mediehusene
85 prosent av befolkningen konsumerer daglig norsk redigert innhold digitalt eller på papir. I 2015 økte det mediehusenes digitale opplag med 52 prosent, mens totalopplaget sank med 5,2 prosent. 90 prosent av det digitale opplaget er komplett-abonnement som inneholder tilgang både på papir og digitalt. –Det er positivt at så mange logger seg inn for å konsumere norsk redaksjonelt innhold, folk vil ha nyheter og de vil konsumere det på flere måter og på alle flater, sier Randi S. Øgrey adm. dir i MBL.
-
Kontakt oss
Mediekompasset (tidligere Avis i skolen) er lokalisert med hovedkontor hos Mediebedriftenes Landsforening i Oslo, i tillegg til et regionkontor. Nedenunder finner du oversikt over disse. Skolekonsulenten har lærerbakgrunn og god innsikt i lokale og regionale muligheter.
-
RABATTAVTALER
MBL skaffer avispapir av beste kvalitet til den laveste markedsprisen i Europa, og samarbeider med trykkeriene om kvalitet og logistikk. Vi inngår avtaler med nettagenter og klippbyråer om rett til bruk av opphavsrettslig beskyttet materiell mot vederlag, arbeider for å skape en bærekraftig utvikling og gode rammevilkår for leverandører av digitalt innhold i Norge og lager løsninger og retningslinjer for en defacto standard for printannonsering i Norge.