Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1968 resultater:
      1. MBL støtter forslag om varslervern

        MBL mener NOU 2818:6 om varslervern er en vesentlig forbedring av gjeldende lovtekst og er også positive til forslaget om å opprette nasjonalt varslingsombud.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/mbl-stotter-forslag-om-varslervern Nyhet , Mediepolitikk, Ytringsfrihet
      2. Det er ikke over ennå …

        Mediemangfoldsutvalget la frem sin innstilling for halvannet år siden, og vi venter fortsatt på handling fra regjeringen, skriver Tove Nedreberg, adm. direktør i Adresseavisen og styreleder i MBL og Stig Finslo, direktør i Amedia og nestleder i MBL i en kronikk i Dagens Næringsliv i dag.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/det-er-ikke-over-enna- Nyhet , Aviser og magasiner, Mediepolitikk
      3. Eventer bygger merkevare

        Under MOAs morgenkaffe onsdag var gjennomgangstonen blant innlederne at eventer skaper økt interesse blant både lesere og annonsører. Verken Nina Kordahl (Dagsavisen), Knut Kristian Hauger (Kampanje), Ola Stave (Hallingdølen) eller Irene Halvorsen (Nationen) ville underskrive på at dette foreløpig er en økonomisk gullgruve, men det var bred enighet om at eventene har bidratt til tettere samarbeid med næringsliv og har styrket merkevaren positivt.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/eventer-bygger-merkevare Nyhet , Arrangementer Eventer; Merkevarebygging; MOA
      4. Håndboken for opplagsregler 2018

        Håndboken for opplagsregler 2018 er oppdatert med tilleggsinformasjon om nødvendige vedlegg til oppgaven. Det er også gjort mindre justeringer i selve opplagsoppgaven.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/handboken-for-opplagsregler-2018 Nyhet , Aviser og magasiner, Statistikk og analyse
      5. MBL vil finne felles podcastløsning for bransjen

        MBL er tildelt kr 302.400 fra Medietilsynets innovasjonsstøtteordning for forposjektet "Norsk podcastløsning".

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/mbl-vil-finne-felles-podcastlosning-for-bransjen Nyhet , Medlemskap og fordeler, Multimedia podcast; Medietilsynet; innovasjon;
      6. Norden bør skattlegge digitale aktører etter modell fra Storbritannia

        Manglende skattlegging av globale digitale aktørers store og sterkt økende inntekter i de nordiske markedene er redegjort for i to PwC rapporter. Den nyeste fra november i år viser at det utredes mye i ulike overnasjonale fora, uten konkrete resultater. Rapporten konkluderer med at det mest hensiktsmessige er overnasjonale løsninger på høyest mulig nivå, men at dersom det drøyer med å få slike på plass bør de nordiske landene vurdere å gå samme vei som Storbritannia og innføre en DST (Digital Sales Tax).

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/norden-bor-skattlegge-digitale-aktorer-etter-modell-fra-storbritannia Nyhet , Mediepolitikk, Statistikk og analyse
      7. Lojalitetsregler

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/lojalitetsregler
      8. Forholdet til bedriftens kunder

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/forholdet-til-bedriftens-kunder
      9. En halv million aviser på norske skolepulter

        I dag starter den nasjonale avisuken og 62 000 elever fra hele landet vil ha norsk redaksjonelt innhold innhold på timeplanen i en hel uke.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2017/en-halv-million-aviser-pa-norske-skolepulter Nyhet , Mediekompasset avisuka, nasjonalavisuke, mediekompasset, aviser
      10. Avisåret 2016: Digital opplagsvekst og nedgang i frekvens

        (Oslo 01.06.17) Av de 224 avisene som hadde godkjente opplagstall for både 2015 og 2016, var det 90 (dvs. 40 prosent) som hadde gått frem. -Dette er mye bedre enn tidligere, og skyldes at avisene har satset systematisk på nye abonnementsmodeller og på betaling for nettnyheter, sier Sigurd Høst.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2017/avisaret-2016-digital-opplagsvekst-og-nedgang-i-frekvens Nyhet , Statistikk og analyse
      • Forrige
      • Side 143 av 197
      • 1
      • ...
      • 142
      • 143
      • 144
      • ...
      • 197
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram