Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1968 resultater:
      1. Reagerer på innretningen av NRK-rapport

        Medietilsynet leverte sin rapport om NRK og mediemangfoldet til kulturminister Trine Skei Grande tidligere denne uka og mange fra de kommersielle mediene forbauses over innretningen på denne.

        https://www.mediebedriftene.no/mediepolitikk/rammebetingelser/reagerer-pa-innretningen-av-nrk-rapport Nyhet , Mediepolitikk NRK-rapport, NRK, Mediemangfold, Kulturminister
      2. Dramatisk postforslag

        Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen vil endre omdelingsfrekvens for Posten, og har sendt på høring tre alternativer, blant dem ett som innebærer å redusere postomdeling til annenhver dag og ett annet som innebærer kun én omdelingsdag per uke. - Alle alternativene vil være dramatiske for avisene, fordi Posten står for 13 til 14 prosent av avisdistribusjonen på hverdager, sier fagsjef Bjørn Wisted i MBL.

        https://www.mediebedriftene.no/mediepolitikk/rammebetingelser/dramatisk-postforslag Nyhet , Mediepolitikk postforslag, samferdselsminister, omdelingsfrekvens, posten
      3. Slik blir den nye mediepolitikken

        Den nye regjerningen vil endre både mediestøtten og NRK-lisensen. - Regjeringserklæringen gir et godt grunnlag for å jobbe videre med å sikre en fremtidsrettet mediepolitikk, sier MBLs styreleder Tove Nedreberg.

        https://www.mediebedriftene.no/mediepolitikk/rammebetingelser/slik-blir-den-nye-mediepolitikken Nyhet , Mediepolitikk mediestøtten, nrk-lisens, regjeringserklæring, fremtidsrettet, mediepolitikk
      4. Avisomdeling og begrepet «posttjeneste»

        Avis- og bladomdeling er ikke en posttjeneste etter postloven, skriver MBL i en fersk høringsuttalelse om endring i postforskriften.

        https://www.mediebedriftene.no/mediepolitikk/rammebetingelser/avisomdeling-og-begrepet-posttjeneste Nyhet , Mediepolitikk Avisomdeling, Posttjeneste
      5. Alvorlige konsekvenser ved lovforslag om telefonsalg

        Under stortingshøringen i Familie- og kulturkomiteen tirsdag denne uka fremholdt MBL at mediepolitiske hensyn tilsier at dersom Stortinget velger å innføre uttrykkelig anmodning for å kunne ringe eksisterende kunder må det gis unntak for redigerte medier, på samme måte som departementet foreslår dette for frivillige organisasjoner.

        https://www.mediebedriftene.no/mediepolitikk/rammebetingelser/alvorlige-konsekvenser-ved-lovforslag-om-telefonsalg Nyhet , Mediepolitikk telefonsalg, stortingshøring, lovforslag
      6. Høringsinnspill finanskomité - Avgrensningen ivaretar ikke det bransjen trenger

        - I går møtte alle presseorganisasjonene til høring i Finanskomiteen hvor de ba om at nisjesider, fagpresse og enkeltkjøp av artikler blir inkludert i momsfritaket. -Den avgrensningen vi fikk ivaretar ikke det behovet vi ser bransjen trenger, og som vi ser brukeren tilpasser seg, sa Randi S. Øgrey under høringen.

        https://www.mediebedriftene.no/mediepolitikk/rammebetingelser/horingsinnspill-finanskomite Nyhet , Mediepolitikk høring, finanskomiteen, momsfritak
      7. Ansatte

        https://www.mediebedriftene.no/arbeidsliv/advokatene
      8. Stavanger Aftenblad er Årets mediehus

        NRK, TV2, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad ble de store vinnerne på kveldens prisfest. Stavanger Aftenblad tok med seg den aller gjeveste prisen, nemlig årets mediehus. Bergens Tidende vant prisen for årets nyskapning for andre år på rad for sin sensorjournalistikk. Se alle kveldens vinnere her.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2025/stavanger-aftenblad-er-arets-mediehus Nyhet
      9. Aftenposten og Bergens Tidende får Den store journalistprisen

        Onsdag kveld, under åpningen av årets Nordiske Mediedager, mottok Aftenposten og Bergens Tidende Den store journalistprisen for sin journalistikk i sakene «Pendlerboligene» og «Bergen Engines».

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/aftenposten-og-bergens-tidende-far-den-store-journalistprisen Nyhet , Mediepriser Den store journalsitprisen;
      10. Lesertall: Den digitale veksten flater ut

        81 prosent leser minst én avis digitalt eller på papir daglig. -At 8 av 10 hver dag bruker innhold fra norske redaksjonelle medier, viser at mediene er en viktig del av folks hverdag og at nordmenn fortsatt er aktive nyhetsbrukere, sier Randi S. Øgrey, adm. dir i MBL. Samtidig melder Kantar at det aldri har vært målt flere avistitler, noe som viser behovet for dokumentasjon i bransjen.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/testlesertallavis
      • Forrige
      • Side 143 av 197
      • 1
      • ...
      • 142
      • 143
      • 144
      • ...
      • 197
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram