Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1989 resultater:
      1. Lokalavisene står for den største digitale veksten

        Lokalavisene fortsetter den digitale utviklingen og øker det heldigitale opplaget med 17,8 prosent. Samtidig avtar veksten for de nasjonale mediehusene som i lang tid har vært i det digitale førersetet. - De nasjonale mediehusene har lenge vært i verdenstoppen når det gjelder digital transformasjon, både i journalistikken og i utviklingen av gode digitale abonnementsløsninger. Nå ser vi samme positive utvikling hos lokalavisene som digitaliserer for fullt, det er gledelig, sier Randi S. Øgrey, adm.dir. i MBL. Totalopplaget for norske aviser går likevel tilbake med 0,5 prosent fra andre halvår 2021 til andre halvår 2022, for sammenlignbare titler. Det gir en negativ opplagsutvikling for første gang siden 2016.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/lokalavisene-star-for-den-storste-digitale-veksten Nyhet , Statistikk og analyse
      2. Øystein Takle Lindholm er ny advokatfullmektig i MBL

        Denne uka startet Øystein Takle Lindholm (27) i stillingen som advokatfullmektig i Mediebedriftenes Landsforening. Takle Lindholm kommer fra tilsvarende stilling i advokatfirmaet Riisa hvor han har jobbet med prosess (rettssaker) og erstatningsrett.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/oystein-takle-lindholm-er-ny-advokatfullmektig-i-mbl Nyhet
      3. Budsjettforliket: Avvikler fritaket for elektroniske nyhetstjenester - ber regjeringen vurdere tiltak

        - Avviklingen av momsfritaket for elektroniske nyhetstjenester som ikke anses som aviser vil få store konsekvenser for flere mediehus og for medienes samfunnsrolle fremover. Det undergraver regjeringens mål i Hurdalsplattformen og vil styrke de globale tek-gigantene på bekostning av de redaktørstyrte norske mediene, nettopp fordi lyd og levende bilder foretrekkes og benyttes av stadig flere og særlig de yngre. Det er derfor skuffende og alvorlig at dette ikke omgjøres i budsjettforliket, sier Randi S. Øgrey, administrerende direktør i MBL.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/budsjettforliket-avvikler-fritaket-for-elektroniske-nyhetstjenester---ber-regjeringen-vurdere-tiltak Nyhet
      4. MBL ber om hastemøte med finansministeren i momssaken

        Onsdag sendte MBL brev til finansdepertementet hvor vi ber om et snarlig møte med finansminister Trygve Slagsvold Vedum for å belyse de alvorlige konsekvensene for medienes samfunnsrolle av den foreslåtte avviklingen av fritaket for elektroniske nyhetstjenester. Vi ønsker også å diskutere vårt forslag til en løsning som adresserer de utilsiktede konsekvensene av fritaket med ministeren.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/mbl-ber-om-hastemote-med-finansministeren-i-momssaken Nyhet
      5. Innovasjons- og utviklingstilskuddet må tilføres midler ved utvidelse

        MBL mener at innovasjons- og utviklingstilskuddet må videreutvikles. Det er et viktig tiltak for de mindre mediehusene, heter det i ferskt høringsnotat til Kultur- og likestillingsdepartementet om forslag til endring av innovasjons- og utviklingstilskuddsordningen.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/innovasjons--og-utviklingstilskuddet-ma-tilfores-midler-ved-utvidelse Nyhet Innovasjons- og utviklingstilskudd; høringsuttalelse;
      6. Advarte finanskomiteen

        I regjeringens forslag til statsbudsjett for 2023 foreslås det å avvikle fritaket for elektroniske nyhetstjenester i merverdiavgiftsloven § 6-2. Konsekvensen av dette forslaget er dypt alvorlig og problematisk for medienes samfunnsrolle og norsk offentlighet.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/advarte-finanskomiteen Nyhet , Mediepolitikk finanskomitéen; stortingshøring; momsfritak elektroniske nyhetstjenester;
      7. Advarer mot fjerning av momsfritak

        Statsbudsjettet for 2023 ble fremlagt i dag og for første gang kommer regjeringen også med et fireårig styringssignal for mediestøtten. -Vi er sterkt bekymret over at regjeringen fjerner momsfritaket på elektroniske nyhetstjenester som ikke anses som aviser. Det er lite fremtidsrettet, uforutsigbart og vil ramme norsk nyhetsproduksjon, sier adm. dir. Randi S. Øgrey i Mediebedriftenes Landsforening.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/advarer-mot-fjerning-av-momsfritak Nyhet , Mediepolitikk
      8. Lesertall: Den digitale veksten flater ut

        81 prosent leser minst én avis digitalt eller på papir daglig. -At 8 av 10 hver dag bruker innhold fra norske redaksjonelle medier, viser at mediene er en viktig del av folks hverdag og at nordmenn fortsatt er aktive nyhetsbrukere, sier Randi S. Øgrey, adm. dir. i MBL. Samtidig melder Kantar at det aldri har vært målt flere avistitler, noe som viser behovet for dokumentasjon i bransjen.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/lesertall-den-digitale-veksten-flater-ut Nyhet
      9. Nå øker magasinene digitalt

        -Etter flere år med negativ utvikling er det gledelig å se en stabilisering i magasinmarkedet. At de magasinene som har satset digitalt nå også øker, viser at det er marked for god magasinjournalistikk også på nett, sier Randi S. Øgrey adm. dir. i MBL. Den digitale magasinlesingen øker og samtidig stabiliserer utviklingen seg for papirmagasinene, det viser ferske lesertall fra Kantar.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/testmagasin
      10. IRM spår annonsevekst på 8,6 prosent i 2022, men tror på negativ utvikling for 2023

        2022 ser ut til å bli et meget godt år i reklamemarkedet. For første gang passerer det norske annonsemarkedet 25 milliarder kroner. Den totale veksten for 2022 ventes å bli 8,6 % i forhold til 2021. Tirsdag 13. september publiserte IRM den oppdaterte prognosen for 2022-2023.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2022/IRM
      • Forrige
      • Side 34 av 199
      • 1
      • ...
      • 33
      • 34
      • 35
      • ...
      • 199
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram