-
Nytt nasjonalt logistikksenter for Helthjem-nettverket i Vestby
- Med dette anlegget har vi lagt fundamentet for å møte fremtidige behov. Det vil i stor grad bidra til å forsterke Helthjem-nettverket og ytterligere befeste vår posisjon som ledende distributører i Norge. Det er adm. dir. i Amedia Distribusjon, Ingar Merli, som sier dette om det nye nasjonale logistikksenteret for Helthjem-nettverket som ble tatt i bruk i Vestby i begynnelsen av juni.
-
Nye kurs i programmatisk annonsesalg
MBL tilbyr fire forskjellige kurs i programmatisk annonsesalg i samarbeid med Oslo Technology Consulting. Kursene er både for deg som ønsker en introduksjon eller repetisjon i emnet, og for viderekomne.
-
Klargjør Pressens hus i største og minste detalj
-Er det ikke blitt utrolig flott, sier MBLs økonomi- og administrasjonssjef Torill Roås som var den første til å flytte inn i Pressens hus. Nå overvåker hun siste del av overleveringen av mediebransjens nye storstue. Hittil har hun lagt ned bortimot 2500 arbeidstimer gjennom oppgaver i arbeidsgruppen til Pressens hus: -Nå ser vi endelig at det har vært vel verdt all jobbingen. Dette blir et samlingssted for kunnskap og debatt om medier og journalistikk og et sted vi kan trives godt i, sier hun.
-
Sigurd Høst med fersk rapport om Avisåret 2020
Da annonsemarkedet sviktet rett etter mars 2020, var det naturlig å frykte en bølge av avisdød. Slik har det foreløpig ikke gått. Dette fremhever Sigurd Høst i sin nye tabell- og kommentarrapport Avisåret 2020.
-
Medlemsmøte om forslag til endringer i vedtektene
Vedtektsutvalgets forslag til endringer av MBLs vedtekter skal behandles på årsmøtet 3. mai. Vi inviterer til digitalt medlemsmøte i forkant 20. april kl. 13.00-14.30. Utvalgsleder Tove Nedreberg vil presentere utvalgets mandat og forslag til endringer og det vil være åpent for spørsmål og kommentarer.
-
EUs digitalmarkedsdirektiv innfører ny utgiverrettighet
Digitalmarkedsdirektivet har som formål å gjennomføre en ytterligere harmonisering av lovgivningen om opphavsrett og nærstående rettigheter i det indre marked, særlig når det gjelder digital og grensekryssende bruk av beskyttet innhold, og skal implementeres i norsk rett. Det innebærer også en ny enerett for utgivere av pressepublikasjoner. Utgiveres rett gjelder digital bruk, og vernetiden varer i to år.
-
Medieleder 2021 – nå kan du melde deg på
Samspillet med teknologigigantene, innovasjon, endringsvilje og pandemiledelse. Bli informert og inspirert på Medieleder 2021.
-
Forhandlingsdatoer for NJ-oppgjøret
Det er satt av to dager til vårens forhandlinger mellom Mediebedriftenes Landsforening og Norsk Journalistlag som blir onsdag 28. og torsdag 29. april. I år gjennomføres et mellomoppgjør.
-
Forslag til ny lov om levering av digitale ytelser til forbrukere
En helhetlig regulering av forbrukervernet er fornuftig, men det er sentralt at nasjonale virksomheter og globale aktører skal ha like konkurransevilkår. Det skriver MBL i høringsuttalelse til Justisdepartementet om ny lov om levering av digitale ytelser til forbrukere.
-
Den vanskelige samtalen om rusproblematikk
MBL får økende antall henvendelser fra våre medlemsbedrifter i forbindelse med ansatte hvor det er mistanke om rusproblematikk.