Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1934 resultater:
      1. MBLs pitchekonkurranse

        Jobber du med innovative prosjekter eller er en start-up som retter seg mot mediebransjen? Har du lyst til å vinne 100.000 kr til å videreutvikle ditt produkt? Da vil vi i MBL invitere deg til vår årlige pitche-konkurranse. Konkurransen avholdes i Trondheim 14. november i tilknytning til NxtMedia konferansen.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/mbls-pitchekonkurranse Nyhet pitchekonkurranse, mediebransjen, nxtmedia
      2. Hver tredje nordmann leser minst ett magasin daglig

        31 prosent av den norske befolkningen over 12 år leser minst ett magasin daglig. Magasinlesingen går samlet sett tilbake med 7,8 prosent, tilbakegangen er imidlertid langt lavere siste halvår. 8 av MBLs medlemsmagasiner har vekst, mens 58 går tilbake. De som vokser mest er BoligPluss, Traktor og Reiselyst.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/lesertall-og-opplagstall/medietall-162---magasiner Nyhet , Statistikk og analyse lesertall, magasin, medietall
      3. Norsk innhold står fortsatt sterkt

        Norske mediehus når daglig 83 prosent av befolkningen samlet med alle sine publiseringsplattformer. Flest benytter nettutgavene (61prosent), mens papirutgavene daglig når 51 prosent av befolkningen. Mobilutgavene har en daglig dekning på 40 prosent. Lesertallene for papirutgavene fortsetter å falle, mens nettutgavene øker og mobil har stabilisert seg.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/lesertall-og-opplagstall/medietall-162---mediehus Nyhet , Statistikk og analyse mediehus, lesertall, papiraviser, aviser, mobilutgaver, nettutgaver, nettaviser
      4. Hvem står bak det nye regelverket?

        Regler for opplagsoppgaver er utarbeidet av en utredningsgruppe nedsatt av MBLs Markedsforum. Regelverket er vedtatt av MBLs Markedsforum, og LLAs styre, og reglene er like for begge organisasjoner.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/andre-artikler/opplagstallqa/hvem-star-bak-det-nye-regelverket
      5. Hvorfor teller vi opplag?

        Vi teller opplag for å gi et riktig bilde av styrkeforholdet mellom avisene med tanke på bestilte og betalt volum. Nytt regelverk skal sikre fortsatt troverdighet til opplagstallene og representere en felles målestandard for norske aviser.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/andre-artikler/opplagstallqa/hvorfor-teller-vi-opplag
      6. Kontaktinformasjon

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/andre-artikler/kontaktinformasjon
      7. ARBEIDSGIVERSERVICE OG FRI JURIDISK BISTAND

        MBL forhandler frem til sammen ti tariffavtaler, og har dyktige advokater som bistår medlemmene på våre kjerneområder: Arbeidsrett, tariff, opphavsrett og markedsrett. Rådgivning innenfor disse områdene er gratis for medlemsbedrifter.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/andre-artikler/medlemsfordeler/arbeidsgiverservice-og-fri-juridisk-bistand
      8. Hvem tar ansvar for det norske innholdet?

        "Utviklingen i TV- og strømmemarkedet setter det norske innholdet under stort press. TV 2 tar sin del av ansvaret. Det må også Telenor gjøre", skriver TV2s kanaldirektør Trygve Rønningen i en kronikk i  DN 31. mai 2018.

        https://www.mediebedriftene.no/mediepolitikk/rammebetingelser/hvem-tar-ansvar-for-det-norske-innholdet Nyhet , Mediepolitikk tv2, mediepolitikk, distribusjon
      9. Stortinget sikret 25,7 millioner og åpnet for utvidelse av momsfritak

        Stortingets Familie- og kulturkomite vedtok tirsdag å reversere pressestøttekutt og å utvide det digitale momsfritaket. Pressestøtten opprettholdes på 2017-nivå, noe som innebærer at 25,7 mill. kr tilbakeføres i forhold til regjeringens forslag. Bevilgningen blir på 320 millioner, og regjeringens forslag på syv mill. kr til innovasjonstiltak opprettholdes. Stortinget ber regjeringen vurdere utvidelse av momsfritaket for medier til å gjelde all digital journalistikk.

        https://www.mediebedriftene.no/mediepolitikk/rammebetingelser/stortinget-sikret-257-millioner-og-apnet-for-utvidelse-av-momsfritak Nyhet , Mediepolitikk momsfritak, utvidelse, pressestøttekutt, venstre, krf
      10. Telefonsalgforbud vil ramme mediebransjen hardt

        Til våren skal Stortinget behandle et forslag fra Barne-likestillings og inkluderingsdepartementet som innebærer at mediehusene ikke lenger skal kunne drive telefonsalg overfor egne kunder med mindre kundene har bekreftet at de ønsker det. MBL mener forslaget er urovekkende.

        https://www.mediebedriftene.no/mediepolitikk/rammebetingelser/telefonsalgforbud-vil-ramme-mediebransjen-hardt Nyhet , Mediepolitikk telefonsalgforbud, mediebransjen, bedrifter, kunder
      • Forrige
      • Side 23 av 194
      • 1
      • ...
      • 22
      • 23
      • 24
      • ...
      • 194
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram