Hopp til hovedinnhold

På grunn av planlagt vedlikehold kan nettsiden oppleves ustabil i perioden 21.-24. november. Vi beklager ulempene. 

  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      2036 resultater:
      1. Stabilt opplag - 7 av 10 abonnenter er heldigitale

        Totalopplaget i første halvår 2025 er på 2,6 millioner, og 71 prosent av opplaget er nå heldigitalt. I et krevende marked lykkes redaktørstyrte medier med å holde på abonnentene.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2025/stabilt-opplag---7-av-10-abonnenter-er-heldigitale Nyhet
      2. Reuters Digital News Report 2025 - Stabil, høy nyhetsbruk i Norge

        82 prosent sjekker nyhetene en gang om dagen eller oftere. Men færre enn tidligere sjekker nyheter mer enn fem ganger om dagen, det viser ferske funn fra Reuters Digital News Report 2025 som ble lansert i dag. Rapporten er den største på verdensbasis og måler nyhetsbruk i 48 land.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2025/reuters-digital-news-report-2025---stabil-hoy-nyhetsbruk-i-norge Nyhet
      3. Nasjonale avisuker: 210 aviser rett inn i klasserommet til alle skoleelever

        Mandag 3. november går startskuddet for årets Nasjonale avisuker, en dugnad i norsk mediebransje for mediemangfold, kritisk tenkning og demokratiforståelse i skolen.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2025/nasjonale-avisuker-211-aviser-rett-inn-i-klasserommet-til-alle-skoleelever Nyhet , Mediekompasset
      4. Arendalsuka: Kode rød for redaktørstyrte medier?

        Er forretningsmodellene for redaktørstyrte medier i ferd med å svikte? Annonseinntekter forsvinner i stadig større grad til internasjonale tek-plattformer, kunstig intelligens endrer brukervanene, og unge foretrekker andre kanaler. Klarer politikerne og mediene selv å handle raskt nok?

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2025/arendalsuka-kode-rod-for-redaktorstyrte-medier Nyhet , Mediepolitikk
      5. Distribusjon er mediepolitikk, og mediepolitikk er demokratipolitikk

        Transport- og kommunikasjonskomitéen må passe på at forslaget til nytt distribusjonsanbud vedtas som foreslått.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2025/distribusjon-er-mediepolitikk-og-mediepolitikk-er-demokratipolitikk Nyhet , Mediepolitikk, Trykkeri og distribusjon
      6. Innovasjonsstøtten åpnes for flere

        Kultur- og likestillingsdepartementet har nå vedtatt endringer i forskriften for innovasjons- og utviklingstilskudd til nyhets- og aktualitetsmedier. Endringene innebærer blant annet at smale, medlemsfinansierte fagmedier kan få støtte til innovasjons- og utviklingsprosjekter.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2025/innovasjonsstotten-apnes-for-flere Nyhet
      7. Frie medier er livsviktig

        – Når uavhengige redaksjoner får støtte, får folk tilgang til informasjon som kan gi håp - og faktisk redde liv. Det er nettopp derfor norsk støtte er så viktig, sier Jorun Nossum, leder for Nansen‑programmet for Ukraina i Norad.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2025/frie-medier-er-livsviktig Nyhet "Stronger Together"; Ukraina; Norad; WAN-IFRA;
      8. "Natt til søndag regnet det missiler over byen jeg var i. Likevel kjente jeg meg trygg"

        "Ettåringen ser trygt inn i foreldrenes ansikt og pludrer glad. Det er den eneste godlyden i kjellerrommet av armert betong. Det piper i alarmer, drønn avløses av nye drønn". Setningene er innledningen på en kronikk fra Altingets Veslemøy Østrem etter at hun deltok som innleder på mediekonferanse i Lviv i helgen

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2025/natt-til-sondag-regnet-det-missiler-over-byen-jeg-var-i.-likevel-kjente-jeg-meg-trygg Nyhet
      9. Offisielle digitaltall for Q3: Stabil bruk av norske nettsteder

        Den totale digitale dekningen for norske nettsteder går tilbake med 1,0 prosent i tredje kvartal av 2025, sammenlignet med tilsvarende kvartal året før. VG er Norges største nyhetsnettsted, etterfulgt av NRK.no, Dagbladet og TV 2.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2025/offisielle-digitaltall-for-q3-stabil-bruk-av-norske-nettsteder Nyhet , Statistikk og analyse
      10. Milliardminus uten papirinntekter - Ingen garanti for mediemangfold i fremtiden

        "I 2022 hadde avisene sitt dårligste økonomiske år siden finanskrisen. Men uten papiravisen hadde avisene hatt et driftsunderskudd i milliardklassen. Vi trenger en aktiv mediepolitikk som sikrer mediemangfoldet inn i en heldigital fremtid", skriver MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey i en kronikk i kampanje.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2023/milliardminus-uten-papirinntekter---ingen-garanti-for-mediemangfold-i-fremtiden Nyhet mediepolitisk redegjørelse; Lubna Jaffery:
      • Side 1 av 204
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5
      • ...
      • 204
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram