Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1934 resultater:
      1. Endringsbehov i bedriften? Kurs i gjennomføring av omstilling

        Omstilling kan være krevende, men av og til nødvendig. Godt kjennskap til regelverket reduserer sjansen for feilaktige beslutninger og konflikter. Hvordan kan du stå bedre rustet til å møte utfordringer i en omstillingsprosess?

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/endringsbehov-i-bedriften-kurs-i-gjennomforing-av-omstilling Nyhet Omstillingsprosesser; HMS; arbeidgiveransvar
      2. Brukerinntekter vokser, annonseinntektene krymper

        I 2017 var brukerinntektene til en samlet norsk mediebransje større enn annonseinntektene ifølge Medietilsynets ferske rapport om bransjens økonomiske utvikling. -Det er gledelig å se at mediebransjen vinner flere og flere brukere på digitale flater. Samtidig viser fallet i annonseinntektene med tydelighet utfordringene knyttet forretningsmodellen. Det store spørsmålet er fortsatt hvordan vi kan finansiere journalistikken i fremtiden, sier adm dir Randi S. Øgrey i Mediebedriftenes Landsforening.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/brukerinntekter-vokser-annonseinntektene-krymper3 Nyhet , Mediepolitikk, Reklame og annonsering brukerinntekter, medietilsynet, medieøkonomi
      3. Arbeid i julen – rett til fri og rett til tillegg

        "Er det slik at de som ikke har tatt ut ferie plikter å være på jobb? Eller har de rett til fri ettersom julen består av helligdager? Skal de ansatte ha kompensasjon for å jobbe på en helligdag?"

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/arbeid-i-julen--rett-til-fri-og-rett-til-tillegg Nyhet , Arbeidsrett, Lønn og tariff helligdager; turnus; arbeidsdager; fridager; arbeidsmiljøloven;
      4. Konsekvenser for lønn og andre økonomiske/lønnsrelaterte forhold

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/konsekvenser-for-lonn-og-andre-okonomiskelonnsrelaterte-forhold
      5. Andre konsekvenser for arbeidsforholdet

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/andre-konsekvenser-for-arbeidsforholdet
      6. Permittering av andre arbeidstakere

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/permittering-av-andre-arbeidstakere
      7. Avis i Skolen blir til Mediekompasset

        vis i skolen skifter navn til Mediekompasset, men formålet er uforandret: Tilby et aktuelt undervisningsopplegg om de redaktørstyrte medienes rolle i samfunnet og stimulere til engasjerte og kritiske mediebrukere.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2017/avis-i-skolen-blir-til-mediekompasset Nyhet , Mediekompasset
      8. 43 prosent leser nyheter på mobil

        82 prosent av Norges befolkning bruker hver dag innhold fra norske mediehus. 61 prosent leser norske nettaviser daglig, mens papirutgavene når 46 prosent av befolkningen. Mobilutgavene har en daglig dekning på 43 prosent, dette er en økning på 7,6 prosent. VG er Norges største mediehus og Aftenposten er den største papiravisen i Norge.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2017/medietall-172---mediehus Nyhet , Statistikk og analyse medietall, lesertall, mediehus, aviser, papiraviser, papirutgaver, mobilutgaver, nettaviser
      9. Resultater fra undersøkelse om seksuell trakassering i mediebransjen

        5741 personer har svart på undersøkelsen om seksuell trakassering i mediebransjen som ble sendt ut i november. Det er 51 prosent kvinner og 49 prosent menn som har svart på undersøkelsen. Resultatene viser at unge kvinner er mest utsatt for seksuell trakassering.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/resultater-fra-undersokelse-om-seksuell-trakassering-i-mediebransjen Nyhet undersøkelse, seksuelltrakassering, mediebransjen, resultater
      10. Kartlegging av seksuell trakassering i mediebransjen

        I samarbeid med de andre medieorganisasjonene har MBL i dag sendt ut en undersøkelse til alle medlemmer og ansatte i medlemsbedrifter for å kartlegge omfanget av seksuell trakassering og seksuelle overgrep i norsk mediebransje. Undersøkelsen, som også sendes ut til frilansere og midlertidig ansatte, er anonym.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/kartlegging-av-seksuell-trakassering-i-mediebransjen Nyhet seksuelltrakassering, mediebransjen, kartlegging, undersøkelse
      • Forrige
      • Side 22 av 194
      • 1
      • ...
      • 21
      • 22
      • 23
      • ...
      • 194
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram