Hopp til hovedinnhold

På grunn av planlagt vedlikehold kan nettsiden oppleves ustabil i perioden 21.-24. november. Vi beklager ulempene. 

  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      2037 resultater:
      1. Ny rapport: Lav tillit til medier og journalister

        Befolkningen oppfatter mediene som viktige tilretteleggere for informasjon og debatt, men stoler ikke på deres uavhengighet fra ulike former for makt i samfunnet. Et flertall har tillit til at norske medier tilbyr en mangfoldig offentlig debatt, men færre har tillit til at mediene setter søkelys på egen samfunnsrolle. Mange mener dessuten at norske journalister lar seg påvirke av sitt politiske ståsted.

        https://www.mediebedriftene.no/mediepolitikk/ytringsfrihet/ny-rapport-lav-tillit-til-medier-og-journalister Nyhet , Mediepolitikk rapport, tillit, medier
      2. Norden bør skattlegge digitale aktører etter modell fra Storbritannia

        Manglende skattlegging av globale digitale aktørers store og sterkt økende inntekter i de nordiske markedene er redegjort for i to PwC rapporter. Den nyeste fra november i år viser at det utredes mye i ulike overnasjonale fora, uten konkrete resultater. Rapporten konkluderer med at det mest hensiktsmessige er overnasjonale løsninger på høyest mulig nivå, men at dersom det drøyer med å få slike på plass bør de nordiske landene vurdere å gå samme vei som Storbritannia og innføre en DST (Digital Sales Tax).

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/norden-bor-skattlegge-digitale-aktorer-etter-modell-fra-storbritannia Nyhet , Mediepolitikk, Statistikk og analyse
      3. Årets digitale elevavis 2016

        Vinneren av Årets digitale elevavis 2016 er Li skole fra Nittedal i Akershus. Her er både 8. 9. og 10. trinn involvert i skolens nettavis. I år er det fjerde gang Avis i skolen (Mediebedriftenes Landsforening) og Moava arrangerer konkurranse for ungdomsskolene som arbeider med nettavis i valgfaget Medier og informasjon. Prisen ble delt ut på skolen i dag av redaksjonssjef Tor Hjelset i Varingen og Sigurd Sæthre fra Avis i skolen.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/arets-digitale-elevavis-2016 Nyhet , Mediekompasset, Utdanning digitalelevavis, elevavis, 2016
      4. Høringsinnspill finanskomité - Avgrensningen ivaretar ikke det bransjen trenger

        - I går møtte alle presseorganisasjonene til høring i Finanskomiteen hvor de ba om at nisjesider, fagpresse og enkeltkjøp av artikler blir inkludert i momsfritaket. -Den avgrensningen vi fikk ivaretar ikke det behovet vi ser bransjen trenger, og som vi ser brukeren tilpasser seg, sa Randi S. Øgrey under høringen.

        https://www.mediebedriftene.no/mediepolitikk/rammebetingelser/horingsinnspill-finanskomite Nyhet , Mediepolitikk høring, finanskomiteen, momsfritak
      5. Endringer i pressens etiske regelverk

        Styret i Norsk Presseforbund har i dag vedtatt endringer i Vær Varsom-plakaten og slått sammen denne og Tekstreklameplakaten. I tillegg har man bestemt å nedsette et referanseutvalg om skjult reklame.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/endringer-i-pressens-etiske-regelverk Nyhet , Mediepolitikk
      6. Stavanger Aftenblad er Årets mediehus

        NRK, TV2, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad ble de store vinnerne på kveldens prisfest. Stavanger Aftenblad tok med seg den aller gjeveste prisen, nemlig årets mediehus. Bergens Tidende vant prisen for årets nyskapning for andre år på rad for sin sensorjournalistikk. Se alle kveldens vinnere her.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2025/stavanger-aftenblad-er-arets-mediehus Nyhet
      7. Her er Årets medieleder og Årets talent

        Medienettverket kåret onsdag Ingvild Næss, Chief Privacy and Data Trends Officer/Chief Information Officer, Schibsted til Årets kvinnelige medieleder og redaksjonssjef for Live Sport TV2, Ingrid Marie Zeiner ble kåret til Årets Talent.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2023/her-er-arets-medieleder-og-arets-talent Nyhet , Mediepriser
      8. Opplaget svekkes - tilbakegang i første halvår

        Norske aviser har en opplagsnedgang på 2,6 prosent i første halvår av 2023, sammenlignet med tilsvarende halvår i fjor. Det heldigitale opplaget utgjør nå 60 prosent, men den digitale veksten veier ikke opp for tilbakegangen på papir og komplett. -Dette er en merkbar nedgang etter mange år med opplagsvekst. Mediebransjen er blant de første som merker det når folks privatøkonomi blir trangere. Noe av svaret på tilbakegangen ligger nok her, sier adm. dir i MBL Randi S. Øgrey.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2023/opplaget-svekkes---tilbakegang-i-forste-halvar Nyhet opplagstall, medietall
      9. Knallresultat for undervisningsressurs om valget

        Undervisningsressursen dittvalg2023.no har hatt 353 000 besøk av skolebarn i Norge som har jobbet med valget i regi av Mediekompasset/MBL og TV 2 Skole. - Dette er svært tilfredsstillende statistikk og viser at vi har nådd ut til skoler over hele landet på vegne av norske medier, sier prosjektleder i Mediekompasset Veslemøy Rysstad.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2023/knallresultat-for-undervisningsressurs-om-valget Nyhet , Mediekompasset
      10. Siste frist for å søke mentorprogrammet er 17. november

        24. januar 2024 starter vi fjerde kull av mentorprogrammet. Nå er det siste mulighet til å søke om plass. Programmet tar inn 15 deltakere. De som søker, må i dag ha en lederjobb i mediebransjen og har ambisjoner om faglig utvikling og mer ansvar. Mentorprogrammet er nå et tilbud for alle. I kull 4 åpner vi for at menn også kan søke om opptak, og vi oppfordrer spesielt kandidater med flerkulturell kompetanse om å søke.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2023/siste-frist-for-a-soke-mentorprogrammet-er-17.-november Nyhet mentorprogrammet
      • Forrige
      • Side 127 av 204
      • 1
      • ...
      • 126
      • 127
      • 128
      • ...
      • 204
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram