-
Årets Mediepriser: Her er alle de nominerte
Stavanger Aftenblad, NRK, VG, TV2 og Bergens Tidende konkurrerer om å bli årets mediehus. Her er alle de nominerte til årets mediepriser, vinnerne kåres på Ole Bull Scene i Bergen 7. mai.
-
Mange norske medier i finaleheatet i Digital Media Awards Europe 2025
Bergens Tidende, VG og NRK kan alle skilte med tre nominasjoner hver. Amedia, Schibsted, Dagbladet, Aftenposten og VGTV er også nominert i WAN-IFRAs europeiske konkurranse, som viser til rekordhøy deltakelse.
-
Lønnsoppgjøret 2025: Bedrifter som blir rammet ved streik
LO og YS har i dag varslet hvilke bedrifter som vil bli berørt av streik dersom meklingen ikke fører frem. Ingen av MBLs medlemsbedrifter er omfattet av første streikeuttak. Det er mekling i årets lønnsoppgjør 31. mars og 1. april.
-
NHOs forhandlingsposisjon for lønnsoppgjøret 2025
Torsdag 6. mars vedtok NHOs representantskap forhandlingsposisjonen for lønnsoppgjøret 2025.
-
Stup tildeler 17 prosjektstipend og 2 deltidsstipender
Stups styre tildelte nærmere 500 000 kroner i stipend på årets første tildeling. Av disse er ca 44 000 kroner til vikarstøtte.
-
Hvem har laget Årets avistegning?
Prisen Årets avistegning deles ut av Norsk Redaktørforening, Norsk Journalistlag og Mediebedriftenes Landsforening i fellesskap. Nå inviterer vi til å sende inn gode kandidater. Frist: 1. mars.
-
Derfor støtter vi søksmålet mot staten
I kampen for å beskytte samfunnet, er vi i ferd med å gi slipp på helt grunnleggende demokratiske verdier. Det skriver lederne i Norsk Presseforbund, Norsk Journalistlag, Mediebedriftenes Landsforening og Norsk Redaktørforening i en kronikk som kan publiseres fritt.
-
Lubna Jaffrey anerkjenner medienes utfordringer, forventer at hun leverer
Kulturministeren la frem sin mediepolitiske redegjørelse på Stortinget tirsdag. - Lubna Jaffrey viser forståelse for bransjens viktighet, og dagens krevende utfordringer, men hun foreskriver ikke en løsning. Hun skal utrede momsen, men har en kort vår å levere på, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey.
-
IRM: Nå går annonsemarkedet frem igjen
Omsetningen for annonsemarkedet i tredje kvartal utgjorde 6,2 milliarder kroner, en økning på 5 % sammenlignet med tredje kvartal 2023. Det viser en fersk rapport fra IRM som ble offentliggjort i dag.