Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1989 resultater:
      1. Understreker behovet for fremtidsrettede virkemidler

        Medietilsynets økonomirapport for 2019 viser at brukerinntektene øker og at digitaliseringen fortsetter for fullt, men at mediehusene i fjor mistet annonseinntekter. Den kraftige digitaliseringen som bransjen gjennomfører var ikke nok til å hindre fall i samlet driftsresultat fra 2018. Det er Google og Facebook som er de viktigste konkurrentene på det digitale annonsemarkedet. De hadde i 2019 50 prosent høyere annonseinntekter enn hele avisbransjen hadde samlet for papir- og digitalutgaver.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/medietilsynets-okonomirapport-for-2019-understreker-behovet-for-fremtidsrettede-virkemidler Nyhet , Mediepolitikk
      2. Praktisk kurs i turnusplanlegging og arbeidstid

        Kurset i turnusplanlegging og arbeidstid tirsdag 8. september blir digitalt og vil foregå i tidsrommet kl 10-15.30.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/praktisk-kurs-i-turnusplanlegging-og-arbeidstid Nyhet , Arbeidsrett arbeidsmiljøloven; turnus;
      3. Nytt styre i MOA

        Mediebedriftene i Oslo og Akershus (MOA) har i dag hatt årsmøte og valgt nytt styre. Mads Yngve Storvik (NTB) er ny styreleder og Gøril Huse (Klar Tale) fortsetter som styrets nestleder.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/nytt-styre-i-moa Nyhet MOA;
      4. Britisk undersøkelse: Kun halvparten av det annonsørene bruker havner hos publisistene

        I en omfattende undersøkelse fra Storbritannia fremkommer at kun halvparten av det annonsørene bruker havner hos publisistene.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/britisk-undersokelse-kun-halvparten-av-det-annonsorene-bruker-havner-hos-publisistene Nyhet , Reklame og annonsering, Statistikk og analyse
      5. Midlertidig endring i bilaget om Grafisk Utdanningsfond

        Tariffpartene har blitt enige om en midlertidig endring i bestemmelsen om innbetaling til Grafisk Utdanningsfond ved permittering etter Hovedavtalens kapittel VII og skrevet følgende protokoll:

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/midlertidig-endring-i-bilaget-om-grafisk-utdanningsfond Nyhet Grafisk Utdanningsfond;
      6. Fim. Fagutvalget for Influencermarkedsføring vant internasjonal pris

        Selreguleringsordningen Fim. Fagutvalget for Influencermarkedsføring som MBL og ANFO etablerte sammen i har fått utmerkelsen WFA President´s Awards i konkurranse med prosjekter fra 60 andre land. Dette er tredje gang på fire forsøk og fire år at ANFO vinner.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/fim.-fagutvalget-for-influencermarkedsforing-vant-internasjonal-pris Nyhet , Mediepriser, Reklame og annonsering
      7. Fersk undersøkelse: 85 % har eller kommer til å permittere

        MBL har fått tilgang til en undersøkelse gjennomført blant toppledere i mediehus av førsteamanuensis Erik Wilberg (BI) hvor 85% av de som har svart på undersøkelsen sier at de har permittert eller vurderer å permittere sine ansatte nå, kun 15 % svarer at det ikke er aktuelt å permittere nå.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/fersk-undersokelse-85--har-eller-kommer-til-a-permittere Nyhet permittering
      8. Ønsker endringer i forslaget til Medieansvarslov

        Familie-og kulturkomiteen fikk erfare presseorganisasjoner med flere samstemte forslag til endringer i forslaget til ny Medieansvarslov under dagens stortingshøring. Mediebedriftenes Landsforening og Norsk Redaktørforening hadde også samlet seg om felles notat og foreslår at Medieansvarsloven bør omfatte nyhetsbyråer og produksjonsselskaper. Det bør innføres eneansvar for redaktøren og reglene for ansvar for brukergenerert innhold bør bli mer forutsigbare.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/onsker-endringer-i-forslaget-til-medieansvarslov Nyhet , Mediepolitikk Medieansvarslov;
      9. Advarer mot mediestøtteråd

        Gjennom ni punkter viser MBL at forslaget til mediestøtteråd er uheldig fordi det gir maktkonsentrasjon og bryter med maktfordelingsprinsippet.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/advarer-mot-mediestotterad Nyhet , Mediepolitikk
      10. Datakappløp, profitt og etikk

        Sammenstilling av store mengder persondata er en relativt nyoppdaget ressurs. Den kan løse store samfunnsproblemer og gjøre livet bedre for den enkelte – eller misbrukes, til stor skade skriver Ingvild Næss i en kronikk i Dagens Næringsliv 15. januar.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/datakapplop-profitt-og-etikk Nyhet , Statistikk og analyse, Journalistikk personvern, tech-giganter; etikk; persondata; GDPR-utvalg;
      • Forrige
      • Side 165 av 199
      • 1
      • ...
      • 164
      • 165
      • 166
      • ...
      • 199
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram