Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      2034 resultater:
      1. Nødvendig med mer datafag i journalistutdanningen

        På nettverksmøtet mellom medieledere og akademia under Data-SKUP var tema behovet for mer datajournalistikk i undervisningen. MBL hadde bestilt en kartlegging som IJ råd presenterte.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/nodvendig-med--mer-datafag-i-journalistutdanningen Nyhet , Utdanning, Journalistikk
      2. Mediehusenes lesertall: VG størst totalt - Aftenposten størst på papir

        Norske redaktørstyrte nyhetsmedier står fortsatt sterkt. 83 prosent av den norske befolkningen over 12 år leser minst én avis digitalt eller på papir daglig. Sammenlignet med forrige kvartal går digitaldekningen for norske nettsteder tilbake med 3 prosent. Papirlesingen går tilbake med 11,8 prosent sammenlignet samme periode i fjor. VG er Norges største mediehus, med en samlet dekning for papir og nett på i underkant av 2,2 millioner personer. -Det er fortsatt en stor andel av Norges befolkning som hver dag blir informert av og holder seg orientert gjennom norske medier. Dette viser at mediene spiller en viktig rolle i nordmenns hverdag, sier adm.dir. i MBL Randi S. Øgrey.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/mediehusenes-lesertall--vg-storst-totalt---aftenposten-storst-pa-papir Nyhet , Statistikk og analyse lesertall
      3. Utfordringer til Ytringsfrihetskommisjonen

        MBL og Mediekompasset tok opp både rammebetingelser, konkurranseforhold og kildekritikk med Ytringsfrihetskommisjonen under dagens innspillsmøte i Pressens hus.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/utfordringer-til-ytringsfrihetskommisjonen Nyhet
      4. Dette er mentorparene til kull 3 i Mentorprogrammet

        18 medieledere har fått plass i tredje runde av mentorprogrammet i regi av Mediebedriftenes Landsforening og Medienettverket. Deltakerne kommer fra hele landet, og er fra ulike mediekonsern og mediehus. Torsdag, i Pressens hus fikk de utvalgte for første gang møte sin mentor for det kommende året.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/dette-er-mentorparene-til-kull-3-i-mentorprogrammet Nyhet , Utdanning
      5. Pandemien ga økt brukeroppslutning og store annonsetap

        Medietilsynets økonomirapport for 2020 viser at pandemien ga avisene både økt brukeroppslutning og samtidig påførte de betydelige annonsetap. - Under pandemien har publikum strømmet til avisene. Mediehusene har fått god og viktig journalistikk ut til brukerne, utviklet fortellerteknikkene, økt brukerinntektene og samtidig opplevd et dramatisk bortfall av annonseinntekter. Det er imponerende hvordan avisene har fått dette til i et utfordrende år utenom det vanlige. Samtidig ser vi at det vil være krevende fremover, sier MBLs adm.dir. Randi S. Øgrey.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/pandemien-ga-okt-brukeroppslutning-og-store-annonsetap Nyhet , Mediepolitikk
      6. Dugnad for mangfold

        Siden 2018 har hele den norske mediebransje vært med på en dugnad for å øke kjønnsbalansen i mediebedriftene. Med bevisstgjøring av status, tydelig målsetting og konkrete tiltak har dugnaden vist resultater. I 2020 økte kvinneandelen i toppledelsen i norske mediebedrifter med 10 prosentpoeng, når vi nå igjen har målt kjønnsbalansen viser det at man på toppledernivå nærmer seg 50 prosent og i de fleste mediebedriftene øker andelen kvinner. Vi er ennå ikke i mål, men vi er på god vei til å klare dette. Vi må holde trykket oppe og fortsette å fokusere på kjønnsbalanse og definere det som et tydelig mål for bedriftene. Det skriver Randi S. Øgrey, adm. dir i MBL og Trine Ohrberg, informasjons- og eventansvarlig i MBL i M24 i dag.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/dugnad-for-mangfold Nyhet kjønnsbalanse; flerkulturelt mangfold; mangfold;
      7. Protokollmal for lokale forhandlinger

        MBL og NJ ble under forhandlingene enige om å lage en felles anbefalt protokollmal som kan brukes av partene i lokale forhandlinger.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/protokollmal-for-lokale-forhandlinger Nyhet , Lønn og tariff Lokale forhandlinger;
      8. Verdiskaping: Data som ressurs

        Regjeringens politikk for verdiskaping med utgangspunkt i data er lagt frem i Meld. St. 22 (2020 – 2021) Data som ressurs - datadrevet økonomi og innovasjon. MBL har tre hovedbudskap til komiteen: like vilkår med internasjonale aktører, oppdaterte nasjonale regulatoriske rammer og journalistisk tilgang til informasjon og data.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/verdiskaping-data-som-ressurs Nyhet , Mediepolitikk
      9. Vår felles digitale grunnmur: Nødvendig med tiltak som sikrer virksom konkurranse

        Digital infrastruktur er kritisk viktig for mediene. Men meldingen som nå er til behandling i transport- og kommunikasjonskomiteen mangler forslag til tiltak som kan sikre at aktører som bygger og kontrollerer essensiell digital infrastruktur opptrer nøytralt og ikke kan styre forbrukernes konsum av medier og innholdstjenester.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/var-felles-digitale-grunnmur-nodvendig-med-tiltak-som-sikrer-virksom-konkurranse Nyhet , Mediepolitikk
      10. Enighet i journalistoppgjøret

        (Oslo 30.04.21 kl 02.18) Etter to dager med tarifforhandlinger er det nå enighet mellom Norsk Journalistlag og Mediebedriftenes Landsforening i årets mellomoppgjør.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/enighet-i-journalistoppgjoret Nyhet , Lønn og tariff
      • Forrige
      • Side 92 av 204
      • 1
      • ...
      • 91
      • 92
      • 93
      • ...
      • 204
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram