Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1966 resultater:
      1. Undersøkelsen «Kanalvalg 2017» er klar

        (Oslo 06.09.17) Kantar TNS lanserer i disse dager sin ferske undersøkelse, Kanalvalg 2017. Undersøkelsen belyser HVORFOR mediebrukerne velger de mediene de gjør gjennom å se på HVORDAN de ulike mediene fyller funksjoner og behov hos sine brukere. MBL vil distribuere en rapport som inneholder hovedfunnene i undersøkelsen vederlagsfritt til sine medlemmer.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2017/undersokelsen-kanalvalg-2017-er-klar Nyhet , Statistikk og analyse
      2. Jakt- og matblader topper i et økende magasinmarked

        Magasinlesningen øker med 3,6 prosent viser siste måling fra Kantar TNS. Det er magasingruppene «Jakt/friluft» og «Matblader» som har størst fremgang. – Magasinene har fortsatt en solid kontakt med sine lesere. De leverer innhold som er nyttig og interessant for leseren, og er gode på å treffe samfunnstrendene med sine produkter, sier administrerende direktør i MBL, Randi S. Øgrey.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2017/medietall-122---magasiner Nyhet , Statistikk og analyse magasiner, medietall, lesertall, magasinlesing
      3. Lokal relevans - erfaringer og funn

        Et år med diskusjoner og innsiktsarbeid om lokal relevans har gitt erfaringer og kunnskap som nå skal deles. Det blir det seminar i MBLs lokaler i Oslo i november. Dato er ikke fastsatt ennå, men vi kommer tilbake med informasjon om dette snart.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/lokal-relevans---erfaringer-og-funn Nyhet erfaringer, funn, lokalrelevans
      4. Etterlyser forbilder

        - Om lokalavisenes utfordring skal oppsummeres med ett ord, vil jeg velge "relevans”, sier Morten Holst. Han er engasjert av MBL som prosjektleder for Lokal Relevans-prosjektet. Midtveis i prosjektet etterlyser han lokalaviser som har banet vei med nye, lovende digitale prosjekter.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/etterlyser-forbilder Nyhet forbilder, lokalavisene, relevans, lokalrelevansprosjektet
      5. Aftenposten tilbyr samarbeid om sine E-handelsløsninger

        Schibsteds leder for innovasjon abonnement, Ole Sandbo møtte nylig deltakerne i MBLs relevansprosjekt og inviterte til samarbeid om e-handelsløsninger. Invitasjonen gjelder bredere og bør være relevant for mange.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/aftenposten-tilbyr-samarbeid-om-sine-e-handelslosninger Nyhet aftenposten, samarbeid, e-handelsløsninger
      6. MBL lager felles cookie-side

        Mange av MBLs medlemmer har hatt tilsyn der NKOM har sett på informasjonen nettstedene har om bruk av informasjonskapsler (cookies).

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/mbl-lager-felles-cookie-side Nyhet cookies, informasjonskapsler, NKOM
      7. Løssalg

        Løssalg av aviser er en viktig inntektskilde både for varehandelen og avisene. VG og Dagbladet omsetter til sammen for om lag 1,7 milliarder. Øvrige aviser omsetter for om lag 800 millioner.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/lossalg
      8. Endringer for onlinemålingene 2018-2019

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/andre-artikler/endringer-for-onlinemalingene-2018-2019
      9. Om arbeidsforholdet er midlertidig og hvorfor

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/andre-artikler/lameller-arbeidsavtale/5om-arbeidsforholdet-er-midlertidig-og-hvorfor
      10. Hvem leverer opplagstall?

        Alle aviser tilsluttet Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og Landslaget for lokalaviser (LLA) som leverer opplagsoppgave i henhold til gjeldende regelverk får tellende opplag.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/andre-artikler/opplagstallqa/hvem-leverer-opplagstall
      • Forrige
      • Side 46 av 197
      • 1
      • ...
      • 45
      • 46
      • 47
      • ...
      • 197
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram