Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1954 resultater:
      1. Medietilsynet oppfordrer aviser til å levere regnskapsdata

        Medietilsynet viderefører den årlige undersøkelsen av den økonomiske utviklingen i avisene. Over 95 prosent av avisene har deltatt de siste årene – noe som gir pålitelige tall og kunnskap om situasjonen for norsk presse.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/medietilsynet-oppfordrer-aviser-til-a-levere-regnskapsdata Nyhet , Statistikk og analyse
      2. Mediepodden: Norske medier i koronatiden

        2020 ble et betydelig bedre år for norsk journalistikk og redaktørstyrte medier enn de fleste trodde da Norge gikk i lockdown for omtrent ett år siden. Men er abonnementsveksten en kortsiktig korona-effekt? Spørsmålet går til VGs sjefredaktør og administrerende direktør, Gard Steiro, Amedias konsernsjef Anders Opdahl og MBLs innsikts- og analyseansvarlig Bente Håvimb.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/mediepodden-norske-medier-i-koronatiden Nyhet , Statistikk og analyse, Journalistikk
      3. Høy tillit til norske medier - deler helst persondata med norske medieselskaper

        Nordmenn har høy tillit til norske medier og velger helst å gå direkte til nyhetskilden for å holde seg oppdatert. Flertallet av norske mediebrukere deler gjerne personopplysninger med norske medieselskaper, og har tillit til at deres persondata ikke blir misbrukt av norske medier. Mediebrukerne er også villige til å betale for innhold fra nyhetsleverandører de har tillit til.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/hoy-tillit-til-norske-medier---deler-helst-persondata-med-norske-medieselskaper Nyhet , Statistikk og analyse
      4. Ethical Journalism Netwok søker ny direktør

        Den britisk-norske stiftelsen Ethical Journalism Network (EJN) representerer et internasjonalt nettverk av profesjonelle mediefolk og organisasjoner, som har som formål å arbeide for troverdig nyhetsformidling basert på pressetikkens kjerneverdier: Faktabasert rapportering, uavhengighet, upartiskhet, redelighet og humanisme. EJN søker nå ny direktør som kan lede EJN på vegne av styret og representere organisasjonen i offentligheten.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/ethical-journalism-netwok-soker-ny-direktor Nyhet stillingsannonsen; EJN;
      5. Europeiske presseorganisasjoner og Microsoft ber om australsk betalingsmodell

        Politikerne i Europa bør følge Australias eksempel å pålegge globale plattformer å betale for bruken av journalistisk innhold. Det fremgår av en felles pressemelding som alle europeiske presseorganisasjoner står bak sammen med Microsoft. – Vi støtter forslaget og håper på at også norske politikere skal endre regelverket og dermed bidra til å finansiere journalistikken som demokratiet trenger, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey, som også er styremedlem i News Media Europe.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/europeiske-presseorganisasjoner-og-microsoft-ber-om-australsk-betalingsmodell Nyhet , Mediepolitikk
      6. Dette er tredje kull i Mentorprogrammet

        18 medieledere har fått plass i tredje og foreløpig siste runde av mentorprogrammet i regi av Mediebedriftenes Landsforening og Medienettverket. Deltakerne kommer fra hele landet, og er fra ulike mediekonsern og mediehus. Dette er de 18 deltakerne som starter sitt kull i mai.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/dette-er-tredje-kull-i-mentorprogrammet Nyhet mentorprogrammet
      7. Journalister opplever redusert arbeidsglede

        -Det er positivt at NJ foretar undersøkelser om hvordan det står til med journalistene på hjemmekontor, og at de deler denne kunnskapen. Det er krevende tider, og undersøkelsen bekrefter dette, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey i en kommentar til NJs ferske undersøkelse.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/journalister-opplever-redusert-arbeidsglede Nyhet , Statistikk og analyse
      8. RB i spissen for storstilt innsamlingsaksjon

        Romerikes Blad har gått sammen med LillestrømBanken og Kunnskapsbyen Lillestrøm om en innsamlingsaksjon etter tragedien i Gjerdrum. Aksjonen har på kort tid samlet inn over 2,7 millioner kroner.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/rb-i-spissen-for-storstilt-innsamlingsaksjon Nyhet
      9. Råd for den vanskelige samtalen

        De erfarne medielederne Eivind Ljøstad (Fædrelandsvennen) og Siv Juvik Tveitnes (Schibsted) delte nyttige tips og råd med 80 deltakere da andre del av lederskolen ble avviklet i dag. Psykolog og lederutvikler Elisabeth Østrem fra AFF holdt en innledning og snakket om "Krise og den vanskelige samtalen".

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/rad-for-den-vanskelige-samtalen Nyhet , Medlemskap og fordeler
      10. Endrer Vær Varsom-plakaten

        Styret i Norsk Presseforbund har i dag vedtatt endringer på fem punkter i Vær Varsom plakaten. Det skal arbeides videre med ordlyden i 3.9 med mål om at endringene kan tre i kraft ved årsskiftet.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/endrer-var-varsom-plakaten Nyhet , Journalistikk
      • Forrige
      • Side 137 av 196
      • 1
      • ...
      • 136
      • 137
      • 138
      • ...
      • 196
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram