-
Årets avistegning – her er de 11 finalistene
Av til sammen 108 bidrag fra 34 tegnere, har juryen trukket fram 12 tegninger fra 11 tegnere til finaleheatet. En av disse kåres til Årets Avistegning under Medielederkonferansen 7. mai.
-
Se opptak fra frokostmøtet om innholdsmarkedsføring
Her finner du opptak fra MBLs frokostmøte om innholdsmarkedsføring tirsdag 25. mars.
-
Fortsatt nødvendig med distribusjonsanbud
- Det er fortsatt viktig med avisdistribusjon over hele landet, og derfor er statlig kjøp av avisdistribusjon nødvendig også fremover. Vi ber om at et statlig anbud utformes i dialog med bransjen for å sikre at abonnementene får avisen på den dagen den faktisk utgis, sier adm.dir. Randi S. Øgrey i en kommentar til MBLs høringsinnspill til Postutvalgets rapport.
-
Lønnsoppgjøret 2025: Forhandlingene er i gang
Fredag 14. mars kl. 12 overleverte LO og NHO sine krav. Det markerte starten på årets lønnsoppgjør. Forhandlingsfristen går ut tirsdag 18. mars.
-
Årets Mediepriser - påmeldingen er åpen
Vil du bli med på festen i Bergen i mai, er det tid for å stille til start nå. Påmeldingsfristen er 20. februar og prisene deles ut 7. mai i Bergen. Her er årets kategorier.
-
Advarer kraftig mot FrPs forslag om kutt i pressestøtten
- Først vil jeg gi ros for at FrP igjen vil gjøre momsfritaket plattformnøytralt. Jeg skulle gjerne sett at de la inn penger til dette i alternativt budsjett, men det er bra at de anerkjenner viktigheten av dette grepet som ble tatt da Siv Jensen var finansminister, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey.
-
Et godt mediebudsjett fra Venstre
Venstre la i dag frem sitt alternative statsbudsjett, og partiet har nok en gang prioritert å gjøre momsfritaket plattformnøytralt. I år foreslår Venstre også å styrke mediestøtten, støtte til nye tiltak for å nå unge og til prosjektet Reynir.
-
Arne Lothe inn i offentlighetsutvalget
MBLs jurist Arne Lothe trer inn i offentlighetsutvalget på vegne av MBL.
-
Presseorganisasjonenes syv innspill til ekstremismekommisjonens rapport
Ingen demokratiske samfunn kan sikre seg helt og holdent mot terroranslag og ekstremisme. Det påpeker både ekstremismekommisjonen og Norsk Presseforbund, Mediebedriftenes Landsforening og Norsk Journalistlag. Samtidig fremhever presseorganisasjonene at all søken etter nye tiltak for å forebygge og avdekke radikalisering og ekstremisme, må sees i sammenheng og veies opp mot med andre demokratiske verdier: Jo mer inngripende et tiltak er, jo strengere krav må det stilles til begrunnelsen og den sannsynlige effekten av tiltaket.