Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1920 resultater:
      1. Nødvendig med objektive kriterier

        Norsk Kulturråd avgjorde nylig pressestøtten for ukeaviser for 2014. For inneværende år har Korsets Seier, Ny Tid og Ukeavisen Ledelse søkt om til sammen 7,2 millioner kroner i støtte. Søknadene fra de tre publikasjonene er formelt avslått. Tilbake som de eneste "verdige" ukeavisene står Morgenbladet og Dag og Tid. - Det er svært uheldig at aviser fratas støtte basert på skjønn, og det viser hvor viktig det er å få flyttet ordningen over til Medietilsynet med objektive kriterier så raskt som mulig, sier fagsjef Bjørn Wisted i MBL.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/nyhetsarkiv/nodvendig-med-objektive-kriterier Nyhet , Mediepolitikk kriterier, norskkulturråd, støtte, objektivt
      2. ENPA i dialog med EU-kommisjonen

        ENPA har i løpet av mars hatt møter med flere medlemmer av EU-kommisjonen, som nå i innspurten av valgperioden har flere store mediesaker under arbeid. Stikkord er copyright, digital moms, klagene mot Googles monopolatferd - og Avis i Skolen, som ute i verden hører under emnet "Media Literacy".

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/nyhetsarkiv/enpa-i-dialog-med-eu-kommisjonen Nyhet , Mediepolitikk ENPA, dialog, EU-kommisjonen, copyright, moms, google, medialiteracy
      3. Droner som journalistisk verktøy

        Presseorganisasjonene sender felles innspill til Luftsfartstilsynet i forbindelse med varslede nye regler om bruken av droner. "Å kunne ta i bruk droner i journalistikken gjør det mulig å dokumentere begivenheter på en unik måte når hendelser skjer, og i ettertid". Samtidig skal mediene være varsomme. Medienes bruk av droner må være innenfor de rammene sikkerheten setter, er noen av punktene i de fire siders lange brevet.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/nyhetsarkiv/droner-som-journalistisk-verktoy Nyhet , Mediepolitikk droner, journalistikk, presseorganisasjonene, luftsfartstilsynet
      4. Viktige momenter om pressestøtten

        - Når man innfører ny plattformnøytral forskrift, er det viktig at den faktisk får virke, at nivået på støtten opprettholdes og at ordningen er mest mulig forutsigbar for mottakeren, sa adm. dir. Randi Øgrey i MBL i innspillsmøte hos kulturminsteren sist fredag. Bengt Flaten som leder regionforeningen i Sogn og Fjordane og er redaktør i Fjordingen pekte på lokalavisenes viktige rolle som talerør for lokalsamfunnene, en rolle ingen andre medier tar.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/nyhetsarkiv/viktige-momenter-om-pressestotten Nyhet , Mediepolitikk pressestøtten, plattformnøytral
      5. Nye utbetalingsrutiner for produksjonsstøtten?

        Mediebransjen øyner håp om endrede utbetalingsrutiner for produksjonsstøtten. Kulturminister Thorild Widevey ble nylig utfordret om dette i et skriftlig spørsmål i Stortinget.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/nyhetsarkiv/nye-utbetalingsrutiner-for-produksjonsstotten Nyhet , Mediepolitikk utbetalingsrutiner, produksjonsstøtte, mediebransjen
      6. Flere leser matblader

        Matbladene tiltrekker seg stadig flere lesere, og hadde en lesertallsvekst på 17 prosent i 2017. De nye lesertallene fra Kantar Media viser en liten vekst i den totale magasinlesingen på 1,2 prosent fra 2016 til 2017. -Stabiliteten i magasinlesingen viser at bladene har et sterkt bånd til sine lesere, og at magasinene kjenner sitt publikum godt, sier Randi S. Øgrey adm.dir i MBL.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/medietall-2017---magasiner Nyhet , Aviser og magasiner medietall, magasiner, lesertall, opplagstall
      7. Norge bør styrke innsatsen med å utvikle pressefrihet globalt

        MBL og Redaktørforeningen har sendt felles høringsnotat i forbindelse med Stortingsmeldingen om menneskerettigheter i utenriks- og utviklingspolitikken. Fredag møter de sammen med Presseforbundet i høringsrunde hos Stortingets utenrikskomite for å utdype hvordan Norge bør styrke sin rolle i utviklingen av pressefrihet, ytringsfrihet og utvikling av medieledere globalt.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/norge-bor-styrke-innsatsen-med-a-utvikle-pressefrihet-globalt Nyhet , Mediepolitikk norge, pressefrihet, globalt, utvikling
      8. Fant 91 norske annonsører på "fake news"-sider

        Anfo og MBL har sammen med Storyzy og Politifacts gått gjennom over 2000 "fake news"-nettsider. I gjennomgangen har i alt 91 norske annonsører dukket opp med sine annonser. Annonsørene er overrasket over å ha havnet på disse nettsidene. Programmatisk annonsekjøp er trolig årsaken.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/fant-91-norske-annonsorer-pa-fake-news-sider2 Nyhet fakenews, annonsører, programmatisk
      9. Rapporter

        Gjennom året henter MBL inn aktuelle rapporter for mediebransjen som vi publiserer på denne siden.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/rapporter
      10. Kronikk: Fare for medieenfold

        I en felles kronikk i Dagens Næringsliv skriver Schibsted, Aller, Amedia, Polaris, NHO og MBL at NRK ikke bør kopiere avisenes måte å formidle nyheter på. Les kronikken her.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/kronikk-fare-for-medieenfold Nyhet , Mediepolitikk nrk, finasiering, Allmennkringkasting, Mediemangfold
      • Forrige
      • Side 189 av 192
      • 1
      • ...
      • 188
      • 189
      • 190
      • 191
      • 192
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram