Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1929 resultater:
      1. Viktige momenter om pressestøtten

        - Når man innfører ny plattformnøytral forskrift, er det viktig at den faktisk får virke, at nivået på støtten opprettholdes og at ordningen er mest mulig forutsigbar for mottakeren, sa adm. dir. Randi Øgrey i MBL i innspillsmøte hos kulturminsteren sist fredag. Bengt Flaten som leder regionforeningen i Sogn og Fjordane og er redaktør i Fjordingen pekte på lokalavisenes viktige rolle som talerør for lokalsamfunnene, en rolle ingen andre medier tar.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/nyhetsarkiv/viktige-momenter-om-pressestotten Nyhet , Mediepolitikk pressestøtten, plattformnøytral
      2. Nye utbetalingsrutiner for produksjonsstøtten?

        Mediebransjen øyner håp om endrede utbetalingsrutiner for produksjonsstøtten. Kulturminister Thorild Widevey ble nylig utfordret om dette i et skriftlig spørsmål i Stortinget.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/nyhetsarkiv/nye-utbetalingsrutiner-for-produksjonsstotten Nyhet , Mediepolitikk utbetalingsrutiner, produksjonsstøtte, mediebransjen
      3. Flere leser matblader

        Matbladene tiltrekker seg stadig flere lesere, og hadde en lesertallsvekst på 17 prosent i 2017. De nye lesertallene fra Kantar Media viser en liten vekst i den totale magasinlesingen på 1,2 prosent fra 2016 til 2017. -Stabiliteten i magasinlesingen viser at bladene har et sterkt bånd til sine lesere, og at magasinene kjenner sitt publikum godt, sier Randi S. Øgrey adm.dir i MBL.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/medietall-2017---magasiner Nyhet , Aviser og magasiner medietall, magasiner, lesertall, opplagstall
      4. Norge bør styrke innsatsen med å utvikle pressefrihet globalt

        MBL og Redaktørforeningen har sendt felles høringsnotat i forbindelse med Stortingsmeldingen om menneskerettigheter i utenriks- og utviklingspolitikken. Fredag møter de sammen med Presseforbundet i høringsrunde hos Stortingets utenrikskomite for å utdype hvordan Norge bør styrke sin rolle i utviklingen av pressefrihet, ytringsfrihet og utvikling av medieledere globalt.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/norge-bor-styrke-innsatsen-med-a-utvikle-pressefrihet-globalt Nyhet , Mediepolitikk norge, pressefrihet, globalt, utvikling
      5. Fant 91 norske annonsører på "fake news"-sider

        Anfo og MBL har sammen med Storyzy og Politifacts gått gjennom over 2000 "fake news"-nettsider. I gjennomgangen har i alt 91 norske annonsører dukket opp med sine annonser. Annonsørene er overrasket over å ha havnet på disse nettsidene. Programmatisk annonsekjøp er trolig årsaken.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/fant-91-norske-annonsorer-pa-fake-news-sider2 Nyhet fakenews, annonsører, programmatisk
      6. Rapporter

        Gjennom året henter MBL inn aktuelle rapporter for mediebransjen som vi publiserer på denne siden.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/rapporter
      7. Kronikk: Fare for medieenfold

        I en felles kronikk i Dagens Næringsliv skriver Schibsted, Aller, Amedia, Polaris, NHO og MBL at NRK ikke bør kopiere avisenes måte å formidle nyheter på. Les kronikken her.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/kronikk-fare-for-medieenfold Nyhet , Mediepolitikk nrk, finasiering, Allmennkringkasting, Mediemangfold
      8. Norge har fått senter for gravende journalistikk

        Senter for undersøkende journalistikk ble åpnet av generalsekretæren i Norsk Presseforbund i Media City i Bergen i går.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/norge-har-fatt-senter-for-gravende-journalistikk Nyhet
      9. Leservekst for 61 prosent av magasinene

        25 prosent av den norske befolkningen over 12 år leser daglig minst ett magasin. Magasinlesingen er stabil med en svak vekst på 0,5 prosent. Totalt har 61 prosent av magasinene vekst i antall lesere. Enkelte magasiner har fått færre årlige utgivelser, og det er i siste periode målt færre titler enn året før. – Det er svært gledelig at over halvparten av de målte titlene opprettholder eller øker sine lesertall. At et magasin i snitt blir lest eller sett i 3,3 ganger viser at magasinene har lang levetid, sier Randi S. Øgrey adm. dir. i MBL.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/leservekst-for-61-prosent-av-magasinene Nyhet , Aviser og magasiner, Statistikk og analyse lesertall, medietall, magasin
      10. 78 550 elever er med i nasjonal avisuke

        I uke 44 vil 76 300 elever på 4., 6. og 9. trinn jobbe med nyheter og journalistikk. Opplegget gjennom Mediekompasset (MBL) er tilrettelagt for å fremme forståelsen av kildekritikk, ytringsfrihet og god journalistikk.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/77600-elever-er-med-i-nasjonal-avisuke Nyhet , Mediekompasset, Ytringsfrihet, Utdanning nasjonal avisuke; uke 44; journalistikk; demokratiforståelse; ytringsfrihet; pressefrihet
      • Forrige
      • Side 188 av 193
      • 1
      • ...
      • 187
      • 188
      • 189
      • ...
      • 193
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram