Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1967 resultater:
      1. MBL og LLA ber Stortinget bidra til at flest mulig får avisen når postloven endres

        MBL og LLA ber Stortinget om å gi Samferdselsdepartementet i oppdrag å utrede hvordan penger til kompenserende tiltak skal brukes, med sikte på å finne en løsning som er bedre for mediehusene og hvor en større andel av alle avisers abonnenter får avisen levert i tide. Det bør spesielt utredes om det kan være formålstjenlig at Posten og kompensasjonstiltaket kan utfylle hverandre, eventuelt at Posten alene kan utføre oppdraget.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/mbl-og-lla-ber-stortinget-bidra-til-at-flest-mulig-far-avisen-nar-postloven-endres Nyhet , Mediepolitikk
      2. FutureWeek: Redaksjonelle medier og fortinn i annonsemarkedet

        Media City Bergen arrangerer denne uken FutureWeek med et omfattende program. Mediebedriftens Landsforening bidro i går med en sesjon om den digitale annonseøkonomien. Under sesjonen presenterte MBLs fagsjef Geir E. Engen nye funn fra en undersøkelse om Brand Safety gjennomført sammen med ANFO. Rapporten ferdigstilles i disse dager.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/futureweek-redaksjonelle-medier-og-fortinn-i-annonsemarkedet Nyhet , Arrangementer, Reklame og annonsering, Statistikk og analyse Media City Bergen; FutureWeek; ANFO;
      3. Ny versjon av NADAexpress

        NADA har lansert ny versjon 4.0 av NADAexpress denne uka. I den nye versjonen er brukergrensesnittet for avsendere totalt forandret fra tidligere. Hensikten er å gjøre NADAexpress enklere og mer effektiv i bruk, og samtidig sørge for et mer tidsmessig utseende.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/ny-versjon-av-nadaexpress Nyhet , Reklame og annonsering nadaexpress
      4. Nytt styre i NxtMedia

        Tove Nedreberg er nyvalgt styreleder i den internasjonale teknologi- og mediekonferansen NxtMedia.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/nytt-styre-i-nxtmedia Nyhet NxtMedia;
      5. Ber Finansdepartementet tilrettelegge for godt og hensiktsmessig momsfritak

        -Jeg verdsetter at regjeringspartiene skriver at de ønsker at det gjøres enkelte justeringer i revidert med hensyn til momsfritak for elektroniske tidsskrift, sa stortingspolitiker Tage Pettersen under stortingsdebatten om revidert statsbudsjett.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/ber-finansdepartementet-tilrettelegge-for-godt-og-hensiktsmessig-momsfritak Nyhet , Mediepolitikk
      6. Slik vil MBL og LLA sørge for at avisdistribusjon opprettholdes

        Samferdselsdepartementet har gjennom høring nå fått en mer detaljert beskrivelse av forslaget fra MBL og LLA om avisdistribusjon etter at Posten fra 1.7.2020 skal omdele på færre ukedager. Forslaget viser til at 'motprogrammering' og bruk av Posten på Postens omdelingsdager gjør at avisdistribusjonen vil nå ut til abonnentene som i dag.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/slik-vil-mbl-og-lla-sorge-for-at-avisdistribusjon-opprettholdes Nyhet , Mediepolitikk distribusjon; Postloven;
      7. Nasjonal lærerkonferanse: Engasjer neste generasjons lesere!

        Skolen blir stadig bedre til å lære elever å lese, men både fag- og fiksjonstekster er i hard konkurranse med de visuelle og interaktive mediene. Hvordan engasjerer vi morgendagens lesere i dagens samfunn? Denne konferansen vil sette søkelyset på hva lærere og utgivere kan gjøre for å engasjere de yngste tenåringene, og gi dem både evner og lyst til å forbli lesere livet igjennom. Bak konferansen står Mediekompasset (fra Mediebedriftenes Landsforening) og Foreningen !les.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/nasjonal-larerkonferanse-engasjer-neste-generasjons-lesere2 Nyhet , Arrangementer, Mediekompasset
      8. Akademia utfordres under Data-SKUP

        Data-SKUP får 8 hovedspor og et av disse omhandler akademia. I to timer vil mediebransjen og utdanningsinstitusjonene drøfte hva som kreves av fremtidens journalister. MBL har i år inngått en samarbeidsavtale med Data-SKUP.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/akademia-utfordres-under-data-skup Nyhet , Statistikk og analyse, Journalistikk
      9. Slik vil vi motvirke uheldig kroppspress i sosiale medier

        Nå får folk for første gang et sted å henvende seg når de kommer over innlegg på sosiale medier som kan føre til kroppspress og utseendemisnøye. Mandag 23. september inviterer MBL og ANFO til lanseringen av Fagutvalget for Influencermarkedsføring. Fagutvalget skal håndtere nye etiske retningslinjer mot kropps- og utseendepress blant barn og unge, som blir presentert under lanseringen.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/slik-vil-vi-motvirke-uheldig-kroppspress-i-sosiale-medier Nyhet , Arrangementer, Reklame og annonsering
      10. Fire tips om datasikkerhet

        Her er fire enkle råd til organisasjoner for å bedre datasikkerheten.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/fire-tips-om-datasikkerhet Nyhet datasikkerhet;
      • Forrige
      • Side 190 av 197
      • 1
      • ...
      • 189
      • 190
      • 191
      • ...
      • 197
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram