-
Velkommen til MBLs julefrokost i Pressens hus
På julefrokosten 20. desember samler vi ulike bransjefolk til å se inn i julekulene og spå hvordan medieåret 2024 blir.
-
Utvalg skal vurdere fremtidens posttjenester
MBLs nestleder, Per Magne Tveiten (Mentor Medier), er oppnevnt av Samferdselsdepartementet til et utvalg som skal levere en anbefaling om hva som bør være norsk postpolitikk i årene som kommer.
-
EU krever mer åpenhet enn det Vedum foreslår
EU understreker nå at pressen har «legitim interesse» i å ha kunnskap om hvem som faktisk eier selskaper. Vedums lovforslag går motsatt vei.
-
Viktige datoer for hovedoppgjøret 2024
I år blir det forbundsvist oppgjør og MBL som en landsforening i NHO vil ha forbundsvise forhandlinger med våre parter på arbeidstakersiden. MBLs fem tarifforhandlinger foregår i april og mai. Frontfagsforhandlingene starter opp 18. mars og setter da en ramme, slik at lønnsveksten skal holdes innenfor rammer som konkurranseutsatt industri kan tåle. Frontfagsforhandlingene består av Norsk Industri og NHO på den ene siden og Fellesforbundet og LO på den andre siden.
-
Velkommen hjem
-Vi ser frem til å fortsette det gode samarbeidet vi har hatt med Kristin Skogen Lund i NHO når hun tiltrer i ny rolle som konsernsjef i Schibsted ASA, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey.
-
NADAexpress har sendt 1.800.000 annonser
Fredag 27. januar om formiddagen gjorde NADAexpress sin annonsesending nr 1.800.000 med en helsides annonse for Helgø Meny.
-
Sterk digital vekst for magasinene
-Nå ser vi resultatet av den systematiske jobbingen med å gjøre magasinjournalistikken digital. De ferske lesertallene viser at magasinene leverer god norsk journalistikk på alle plattformer, og at magasinformatet nå begynner å befeste sin posisjon også på nett, sier Randi S. Øgrey adm.dir. i MBL. De ferske lesertallene for magasinene viser en sterk digital vekst, samtidig som lesing av papirutgavene stabiliserer seg. Nettmagasinene øker med 33 prosent det siste året.