-
Færre betaler for nyheter og strømmetjenester
MBLs undersøkelse "Betaling for nyheter" viser at 43 prosent av den norske befolkningen har fått merkbart strammere økonomi det siste året. Nær halvparten av disse har sagt opp minst ett medieabonnement som følge av dette.
-
Åpner for nytt kull av Mentorprogrammet
Mentorprogrammet i regi av Medienettverket og MBL er et av det største samarbeidsprosjektene i norsk mediebransje. Etter de planlagte tre kullene i prosjektet, har man nå sikret finansiering for et kull nummer fire. -Vi er veldig glade for at alle konsernene bidrar til å fortsette dette programmet. Vi vet at prosjektet har hatt stor betydning for rekruttering av ledere i mediebransjen, og nå ser vi frem til å ønske nye talenter velkommen, sier Trine Ohrberg, ansvarlig for mentorprogrammet i MBL.
-
Ber regjeringen løfte frem ytringsfrihet og mediemangfold i ny digitaliseringsstrategi
- Ytringsfrihet og mediemangfold må anerkjennes som avgjørende hensyn i et digitalt samfunn. Dette er hovedbudskapet i MBLs innspill til regjeringens digitaliseringsstrategi.
-
Statsbudsjettet for 2024: Momsfritaket for nyhetsmedier må være plattformnøytralt
Momsfritaket for nyhetsmedier må være plattformnøytralt og fremtidsrettet, slik det var før statsbudsjettet for 2023. Forslaget fra regjeringen i årets statsbudsjett må forbedres. Det var budskapet fra Norsk Redaktørforening, Norsk Journalistlag, Fagpressen og MBL under budsjetthøringen i Finanskomiteen.
-
Følg MBLs markedsdag live
MBLs markedsdag er dessverre fulltegnet, men torsdag 23. november strømmer vi programmet her fra kl. 10
-
-
Presseorganisasjonene i innspillsmøte hos Lubna Jeffery
Presseorganisasjonene etterlyste oppfølging av Ytringsfrihetskommisjonens rapport da de møtte kulturministeren onsdag og ble lovet tydelig oppfølging i samband med høstens mediepolitiske redegjørelse.
-
Innsikt om unge mediebrukere
På MBLs Markedsdag 23. november deltok Vegard Tveito og Emel Yildirim med resultater fra NRKs egen ung-undersøkelse.
-
NRK er Årets mediehus
Årets mediepriser 2018 er i kveld delt ut på Ole Bulls scene i Bergen i regi av Mediebedriftenes Landsforening. NRK er kåret til årets mediehus, GODT er vinneren av Årets Magasin og Årets nyskaping er Aller Media/Scandinavia Online Sol Voice.
-
Marvin Halleraker har laget Årets avistegning 2019
Marvin Halleraker vant i kveld prisen for Årets avistegning for satiretegningen av Per Sandberg. Tegningen stod på trykk i Aftenposten 18. august 2018.