-
-
Bjørn Olav Jahr får Den store journalistprisen
Den store journalistprisen i 2023 går til Bjørn Olav Jahr for hans arbeid med Baneheia-saken og Tengs-saken.
-
MBLs nye hovedstyre
MBLs årsmøte har i dag valgt nytt hovedstyre i MBL. Konserndirektøren for nyhetsmedier i Schibsted Siv Juvik Tveitnes er valgt til ny styreleder, og konsernsjefen i Mentor Medier Per Magne Tveiten er valgt til nestleder.
-
Åpen markering av pressefrihetens dag 3. mai på Pressens hus
Kom på Pressefrihetens dag onsdag 3. mai! Tid: 3 mai kl. 17-19 Sted: Pressens hus, Skippergata i Oslo eller følg arrangementet digitalt.
-
Møte i Samferdselsdepartementet om avisdistribusjon
MBL møtte statssekretær Bent-Joacim Bentzen (Sp) i Samferdselsdepartementet onsdag sammen med LLA. Tema for møtet var nytt avisdistribusjonsanbud fra sommeren 2024.
-
Innspill til medlemswebinar
Send gjerne innspill til medlemsseminaret som avvikles i dag kl 12. Du kan trykke på linken under:
-
Lønnsoppgjøret 2023: Meklingen fortsetter på overtid
(Oslo 14.04 og 16.04 kl. 00.02) Meklingen i årets mellomoppgjør startet fredag 14. april kl. 10.00. Meklingsfristen utløp klokken 24 lørdag. Partene møtes til mekling etter at det ble brudd i lønnsforhandlingene 28. mars.
-
Alexandra Beverfjord ny leder i Mediebedriftene Stor-Oslo
Onsdag ble det avholdt årsmøte og seminar i MBLs regionforening, og Dagbladets ansvarlige redaktør Alexandra Beverfjord er nyvalgt leder. Nye i styret er også Anne Solerød Christensen, (NTB) og Alexander Gjermundshaug (Østlandets Blad).
-
Følg oss live på den store talldagen 9. mars kl. 09
Bli med når vi i MBL presenterer opplagstall for norsk mediebransje for andre halvår 2022 og for magasiner presenteres hele fjoråret. I tillegg til opplagstallene presenterer IRM annonseprognose for 2023. Fra mediehusene Dagen, Laagendalsposten, Dagbladet og VG blir det presentasjoner. Velkommen til Pressens hus eller følg oss live torsdag 9. mars kl. 09.00.
-
Sterk digital vekst for magasinene
-Nå ser vi resultatet av den systematiske jobbingen med å gjøre magasinjournalistikken digital. De ferske lesertallene viser at magasinene leverer god norsk journalistikk på alle plattformer, og at magasinformatet nå begynner å befeste sin posisjon også på nett, sier Randi S. Øgrey adm.dir. i MBL. De ferske lesertallene for magasinene viser en sterk digital vekst, samtidig som lesing av papirutgavene stabiliserer seg. Nettmagasinene øker med 33 prosent det siste året.