-
Alexandra Beverfjord ny leder i Mediebedriftene Stor-Oslo
Onsdag ble det avholdt årsmøte og seminar i MBLs regionforening, og Dagbladets ansvarlige redaktør Alexandra Beverfjord er nyvalgt leder. Nye i styret er også Anne Solerød Christensen, (NTB) og Alexander Gjermundshaug (Østlandets Blad).
-
Følg oss live på den store talldagen 9. mars kl. 09
Bli med når vi i MBL presenterer opplagstall for norsk mediebransje for andre halvår 2022 og for magasiner presenteres hele fjoråret. I tillegg til opplagstallene presenterer IRM annonseprognose for 2023. Fra mediehusene Dagen, Laagendalsposten, Dagbladet og VG blir det presentasjoner. Velkommen til Pressens hus eller følg oss live torsdag 9. mars kl. 09.00.
-
Sterk digital vekst for magasinene
-Nå ser vi resultatet av den systematiske jobbingen med å gjøre magasinjournalistikken digital. De ferske lesertallene viser at magasinene leverer god norsk journalistikk på alle plattformer, og at magasinformatet nå begynner å befeste sin posisjon også på nett, sier Randi S. Øgrey adm.dir. i MBL. De ferske lesertallene for magasinene viser en sterk digital vekst, samtidig som lesing av papirutgavene stabiliserer seg. Nettmagasinene øker med 33 prosent det siste året.
-
NADAexpress har sendt 1.800.000 annonser
Fredag 27. januar om formiddagen gjorde NADAexpress sin annonsesending nr 1.800.000 med en helsides annonse for Helgø Meny.
-
Her er finalistene til Årets Talent 2022 og Årets kvinnelige medieleder 2022
-Vi håper vi utvikler lederskap i bransjen ved å synliggjøre og løfte frem disse lederne, sier leder for Medienettverket, Jannicke Kjeilen Dyrøy om de tre finalistene i hver av kategoriene Årets Talent og Årets kvinnelige medieleder.
-
MBL kurs: Hvordan kickstarte arbeidet med bærekraft?
Å jobbe med bærekraft er helt avgjørende for alle virksomheter. Bedrifter møter nå økte forventninger både fra ansatte, kunder og myndigheter på dette området. Vi ønsker å bistå våre medlemmer med å igangsette og videreutvikle arbeidet knyttet til bærekraft, derfor inviterer vi medlemmer til bærekraftskurs. Det er mulig å delta på kurset både fysisk og digitalt.
-
Valgfrihet i fibernettet sikrer mediemangfold
"Nesten 4 av 5 norske husstander får bredbånd gjennom fibernett. Men nesten alle fibernettene har valgt en lukket modell med eksklusivitet for én leverandør av TV og bredbånd, uten valgfrihet. Monopolsituasjonen i fibernettene skader forbrukernes interesser og mediemangfoldet", skriver MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey i en kommentar i M24.
-
Fanget i fibernettet. Hvordan sikre valgfrihet for forbrukerne?
Tyholmen hotel - Arendalsuka 17. aug. kl 12.30: Hvorfor kan ikke forbrukerne velge tilbyder av bredbånd og TV-pakker like enkelt som man kan bytte strømselskap og bank? I Norge har annenhver innbygger ikke mulighet til å velge bredbåndsleverandør. Det betyr at halve landet lever i et internettmonopol uten valgfrihet.
-
Vis med Avis til 85 skoleklasser i Trøndelag
For 25. gang i Trøndelag sør og 28. gang i Trøndelag nord har Mediekompasset arrangert kunnskapskonkurransen Vis med Avis på vegne av Trøndelagsavisene.
-
Svak konkurranse i bredbåndsmarkedet truer mediemangfoldet
Markedsstrukturen i bredbåndsmarkedet er preget av få aktører, høye etableringsbarrierer og innelåsing av forbrukere. Et mindretall av forbrukere har reell mulighet til å velge mellom ulike bredbåndsleverandører, selv der det finnes teknisk dekning fra flere aktører, skriver MBL i en fersk høringsuttalelse.