-
-
-
Studietur til NYC og San Fransisco
Hvor langt har de store internasjonale medie- og teknologiselskapene kommet med å ta i bruk kunstig intelligens? Innenfor hvilke områder er det de ser den største effekten? Hvilke erfaringer har de gjort seg så langt? Er kunstig intelligens et nytt buzzword eller er det faktisk noe som vil være med på å endre arbeidsmåtene våre på en radikal måte? Bli med MBL på studietur i november for å finne ut mer av dette.26.- 30. november arrangerer MBL studietur til både New York og Silicon Valley for å møte selskaper som enten har tatt i bruk kunstig intelligens selv eller som arbeider med teknologiområdet.
-
MBL søker leder for samfunnskontakt og kommunikasjon
Vil du være med å sette dagsordenen for norsk mediebransje? Til nyopprettet stilling i vårt engasjerte og kompetente sekretariat søker vi en leder for samfunnskontakt og kommunikasjon.
-
Viktoria Vermedal er ny advokat i MBL
Denne uka tiltrer Viktoria Vermedal i vikariat i MBLs arbeidslivsavdeling.
-
Bransjekampanje for redaktørstyrte medier lanseres 3. september
Denne høsten går hele den norske mediebransjen sammen om en felles kampanje for å styrke unges tillit til redaktørstyrte medier. Kampanjen, som er initiert av Norsk Presseforbund, er rettet mot unge voksne og skal tydeliggjøre det som gjør redaktørstyrte medier troverdige. Målgruppen er unge voksne, og hovedbudskapet er viktigheten av faktasjekk og en samlet mediebransje som stiller seg bak innholdet.
-
Kulturministeren: Mediene er førstelinjeforsvaret mot desinformasjon
Kulturminister Lubna Jaffery la i dag frem regjeringens strategi for å styrke motstandskraften mot desinformasjon. Mediene er førstelinjeforsvaret mot desinformasjon, sa kulturministeren da hun la frem strategien på Pressens hus og understreket at regjeringen vil styrke de redaktørstyrte mediene.
-
Opprop fra WEXFO 2025: – Demokratiet må forsvares hver dag
World Expression Forum (WEXFO) 2025 ble avsluttet med et felles opprop: Ytringsfriheten og demokratiet er under press – og må forsvares aktivt.
-
Prisdryss til norske medier i INMAs Global Media Awards 2025
Norske medier hentet hjem totalt 20 priser under INMAs Global Media Awards 2025 som ble delt ut i New York i natt. VG og Amedia tok til sammen tre førsteplasser i konkurranse med mediehus fra hele verden, i tillegg til de tre førsteplassene vant norske medier en rekke andre og tredjeplasser, samt hederlig omtale. Se alle vinnerne her.