Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1967 resultater:
      1. Lesertall.

        I samarbeid med TNS Gallup presenterer MBL offisielle lesertall for norske aviser, nettaviser og magasiner/ukeblader. Tallene presenteres to ganger i året, vanligvis i februar/mars og i september.

        https://www.mediebedriftene.no/tall-og-fakta/lesertall
      2. Høyesteretts første metoo-dom definerer grensen for seksuell trakassering

        Den 22. desember 2020 avsa Høyesterett en dom som omhandler seksuell trakassering på en arbeidsplass: HR-2020-2476-A. Dommen gir anvisning på hvor den nedre grensen går for hva som anses å utgjøre seksuell trakassering etter loven.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2021/hoyesteretts-forste-meetoo-dom--den-nedre-grensen-for-seksuell-trakassering Nyhet , HMS/IA høyesterettsdom; seksuell trakassering; metoo-dom;
      3. Mediemålingene: Forlenger avtalen med Kantar og starter nytt samarbeid med Linkpulse

        MBL fortsetter samarbeidet med Kantar om lesertallsmålinger, og tegner ny avtale på vegne av sine medlemmer fra januar 2021. Avtalen omfatter måling av papirutgaver for aviser og magasiner, samt digital bruk av norske medier. Fra årsskiftet erstattes den nåværende Comscore-avtalen med en separat avtale for digitale trafikkmålinger levert av Linkpulse.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/mediemalingene-forlenger-avtalen-med-kantar-og-starter-nytt-samarbeid-med-linkpulse Nyhet , Statistikk og analyse
      4. Bekymret for globale aktørers annonsevekst

        Medietilsynets økonomirapport 2015 – 2019, som ble lagt frem i dag, viser at mediene samlet mistet nesten en halv milliard kr i annonseinntekter i 2019, mens anslag for Facebook og Google er at de økte sine inntekter med rundt en milliard.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/bekymret-for-globale-aktorers-annonsevekst Nyhet , Mediepolitikk, Statistikk og analyse
      5. Budsjetthøring: viderefør kompensasjonsordningen etter store annonsetap

        MBL mener kompensasjonsordningen for medier må vurderes videreført etter kraftig fall i annonseinntektene under pandemien, og ber også om forutsigbar mediestøtte tilpasset mediehusenes situasjon. Dette kom frem i forbindelse med budsjetthøringen i Familie- og kulturkomiteen tirsdag.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/budsjetthoring-viderefor-kompensasjonsordningen-etter-store-annonsetap Nyhet , Mediepolitikk Stortingshøring; Familie- og kulturkomiteen; Bjørn Wisted; koronakompenasjonsordning;
      6. Understreker behovet for fremtidsrettede virkemidler

        Medietilsynets økonomirapport for 2019 viser at brukerinntektene øker og at digitaliseringen fortsetter for fullt, men at mediehusene i fjor mistet annonseinntekter. Den kraftige digitaliseringen som bransjen gjennomfører var ikke nok til å hindre fall i samlet driftsresultat fra 2018. Det er Google og Facebook som er de viktigste konkurrentene på det digitale annonsemarkedet. De hadde i 2019 50 prosent høyere annonseinntekter enn hele avisbransjen hadde samlet for papir- og digitalutgaver.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/medietilsynets-okonomirapport-for-2019-understreker-behovet-for-fremtidsrettede-virkemidler Nyhet , Mediepolitikk
      7. Skoleaviser.no doblet antallet brukere gjennom året

        Skoleaviser.no som er et gratisverktøy til skolene fra MBLs Mediekompasset har doblet antallet brukere siste året, tross en god økning i 2019. Daglige brukere er nå 1200 (mot 500 i fjor høst).

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/skoleaviser.no-doblet-antallet-brukere-gjennom-aret Nyhet , Mediekompasset, Journalistikk skoleaviser.no; skoleaviser app;
      8. Gjennomslag i regjeringens innspill til EU om regulering av digitale plattformer

        EU arbeider med å regulere digitale plattformer. Den planlagte lovreguleringen, Digital Services Act (DSA), er en sentral del av EUs kommende digitale strategi. Regjeringen har nå sendt sitt innspill til EU, hvor MBL har fått gjennomslag på flere viktige punkter.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/gjennomslag-i-regjeringens-innspill-til-eu-om-regulering-av-digitale-plattformer Nyhet , Mediepolitikk EU, globale plattformer;
      9. Praktisk kurs i turnusplanlegging og arbeidstid

        Kurset i turnusplanlegging og arbeidstid tirsdag 8. september blir digitalt og vil foregå i tidsrommet kl 10-15.30.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/praktisk-kurs-i-turnusplanlegging-og-arbeidstid Nyhet , Arbeidsrett arbeidsmiljøloven; turnus;
      10. Tarifforhandlingene mellom NJ og MBL starter i dag

        I dag starter tarifforhandlingene mellom Norsk Journalistlag og Mediebedriftenes Landsforening. Det er satt av to dager til forhandlingene.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/tarifforhandlingene-mellom-nj-og-mbl-starter-i-dag Nyhet , Lønn og tariff Tarifforhandlinger; lønnsforhandlinger; hovedoppgjør; NJ og MBL;
      • Forrige
      • Side 151 av 197
      • 1
      • ...
      • 150
      • 151
      • 152
      • ...
      • 197
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram