-
Nasjonal avisuke med flere aviser og nytt opplegg
I uke 44 blir det nasjonal avisuke i skolene for 26. gang! Avisuka er en nasjonal dugnad for å lære barn og unge om medienes rolle, og byr på norsk redaksjonelt innhold på timeplanen i en hel uke til landets skoleelever på 4., 6., og 9. trinn.
-
IRM: Vekst i annonsemarkedet i Q3
IRMs ferske rapport for annonsemarkedet i tredje kvartal viser at annonsemarkedet har vekst i siste kvartal etter tre kvartaler med stagnasjon. Veksten er på 3,7 % sammenlignet med samme kvartal i fjor. Annonseinvesteringene endte dermed på 6 milliarder kroner i Q3.
-
Lanseringsarrangement: Hvorfor er norske aviser ledende på digitalisering?
MBL inviterer til lanseringsarrangement for Tellef S. Raabes doktorgradsavhandling, som er levert til sensur ved University of Cambridge. Raabe har forsket på den økonomiske utviklingen i det norske avismarkedet, og han argumenter for at ingen andre land har håndtert den digitale omstillingen bedre enn Norge. Arrangementet holdes på Pressens hus tirsdag 13. juni.
-
Lesertall/persontall fra MBL og Kantar
MBL vil publisere alle tall og presentasjoner på www.medietall.no og dele pressemelding
-
Pressefrihetens dag
Presseorganisasjonene foretar kransenedleggelse ved minnesmerket for den illegale presse i Hydroparken i Oslo
-