Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1981 resultater:
      1. Dette er andre kull av Mentorprogrammet

        I dag startet andre runde av mentorprogrammet i regi av Medienettverket forum for kvinner i ledelse og Mediebedriftenes Landsforening. Deltakerne og mentorene er fra ulike mediekonsern og mediehus. Dette er de 18 mentorparene som det neste året skal jobbe sammen.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2020/dette-er-andre-kull-av-mentorprogrammet Nyhet
      2. Bransjen venter på fornyet mediepolitikk

        Den nye regjeringserklæringen for firepartiregjeringen ble offentliggjort i forrige uke. Erklæringen er tydelig på at regjeringen vil ha en fremtidsrettet mediepolitikk. -Endringstakten i mediebransjen vil være høy også fremover, derfor er det viktig med en offensiv mediepolitikk. Mediemangfoldsutvalget pekte tydelig på behovet for økt innsats. Her sier erklæringen lite, og dette må følges opp i praktisk politikk, sier MBLs adm. dir. Randi S. Øgrey.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/bransjen-venter-pa-fornyet-mediepolitikk Nyhet , Mediepolitikk
      3. Kildevernet bør utformes som en rett for kilden

        -Allmenhetens behov for opplysning og en samfunnsdebatt som bygger på et opplyst offentlig ordskifte må være utgangspunktet for reglene om kildevern. Kildevernet er begrunnet i demokratihensyn og bør derfor utformes som en rett for kilden, sier leder av juridisk avdeling, Pernille A. Børset i MBL.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/kildevernet-bor-utformes-som-en-rett-for-kilden Nyhet
      4. Sverige senker momsen på digital journalistikk

        Den svenske regjeringen kom denne uken med et lovforslag som innebærer lavmoms til digitalutgavene av aviser, tidsskrifter, bøker og lignende produkter. -Det norske forslaget burde hatt samme avgrensing som det svenske forslaget, sier MBLs adm. dir Randi S. Øgrey

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/sverige-senker-momsen-pa-digital-journalistikk Nyhet , Mediepolitikk
      5. Engelske rapporter roper tydelig varsko

        Rapporten, The Cairncross Review: a sustainable future for journalism, advarer om at nedleggelse av lokale aviser truer demokratiet, og peker på at lokal journalistikk kan forsvinne dersom det ikke settes inn tiltak. Dette vil kunne være en trussel mot «long-term sustainability of democracy» ifølge rapporten. Dette er en av to varsel-rapporter som Den britiske parlamentskomite for digitalisering, kultur, media og sport har fått på sitt bord nylig.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/engelske-rapporter-roper-tydelig-varsko Nyhet , Mediepolitikk konkurranseulempe, mediemoms; mediemangfold; rapport;
      6. Årets Mediepriser: Her er de første nominasjonene

        Var det Østlands-Posten, Vårt Land, Fædrelandsvennen, Bergens Tidende eller Adresseavisen som laget den beste avisforsiden i 2018? De første nominerte til Årets Mediepriser er klare. 22 mediehus er nominert og kjemper om å vinne prisene i de 9 første kategoriene som deles ut i Bergen 8.mai. Digitalnominasjonene offentliggjøres 3. april.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/arets-mediepriser-her-er-de-forste-nominasjonene Nyhet , Mediepriser åretsmediepriser, mediepriser
      7. Krevende år for magasinene

        Etter et stabilt 2017 falt magasinmarkedet igjen med 5,9 prosent i 2018, totalt 58 magasiner har nedgang i sine lesertall. -Det er krevende tider i magasinbransjen. Til tross for fallet i magasinlesingen, klarer magasinene å opprettholde en høy leserfrekvens. Magasinleserne både nyter og nyttegjør seg av innholdet, sier Randi S. Øgrey, adm. dir i MBL.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/krevende-ar-for-magasinene Nyhet , Multimedia, Statistikk og analyse, Journalistikk
      8. Tarifforhandlinger mellom NJ og MBL

        I morgen kl 13 starter lønnsforhandlingene mellom Norsk Journalistlag og Mediebedriftenes Landsforening.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/tarifforhandlinger-mellom-nj-og-mbl Nyhet , Lønn og tariff Mellomoppgjør;, Lønnsforhandlinger;
      9. "Slik lykkes medier med programmatisk annonsesalg"

        MBL og LLA inviterer torsdag 6.juni til dagskurs i programmatisk annonsesalg. Kurset er kostnadsfritt for medlemmer av MBL og LLA, og passer for medier som ønsker å få oversikt over nåsituasjon i det programmatiske landskapet, og lokalisere hvor de selv potensielt kan øke annonseinntekter.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/slik-lykkes-medier-med-programmatisk-annonsesalg Nyhet , Arrangementer, Reklame og annonsering programmatisk
      10. MBLs nye hovedstyre

        MBLs årsmøte har i dag valgt nytt hovedstyre i MBL. Styreleder Tove Nedreberg (Adresseavisen) er gjenvalgt for et ekstra år og Pål Nedregotten (Amedia) trer inn som nestleder.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2019/mbls-nye-hovedstyre Nyhet , Medlemskap og fordeler
      • Forrige
      • Side 140 av 199
      • 1
      • ...
      • 139
      • 140
      • 141
      • ...
      • 199
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram