Hopp til hovedinnhold
  1. NHO
    • Alle regionkontor
    • NHO Agder
    • NHO Arktis
    • NHO Innlandet
    • NHO Møre og Romsdal
    • NHO Nordland
    • NHO Rogaland
    • NHO Trøndelag
    • NHO Vestfold og Telemark
    • NHO Vestland
    • NHO Viken Oslo
    • Alle landsforeninger
    • Abelia
    • Finans Norge
    • Fornybar Norge
    • MBL
    • NBF
    • NHO Byggenæringen
    • NHO Elektro
    • NHO Geneo
    • NHO Logistikk og Transport
    • NHO Luftfart
    • NHO Mat og Drikke
    • NHO Reiseliv
    • NHO Service og Handel
    • NHO Sjøfart
    • NHO Transport
    • Norsk Industri
    • Offshore Norge
    • Sjømat Norge
Logo Mediebedriftene
  • Arbinn
  • Bli medlem

Hva leter du etter?

      Se alle treff
      • Arbinn
      • Bli medlem

      Aktuelt

      • Arrangementer
      • Mediepolitikk
      • Mediekompasset (Avis i skolen)
      • Nyhetsarkiv
      • Tall og fakta

      Arbeidsliv

      • Arbeidsliv
      • Arbeidsrett
      • HMS
      • Hovedoppgjøret 2024
      • Opphavsrett
      • Rammeavtale frilans

      Mediepolitikk

      • Høringer
      • Mediebransjens samfunnsansvar
      • Medienes rammebetingelser
      • Mediepolitikk
      • Rammebetingelser
      • Ytringsfrihet

      Analyse og utvikling

      • Analyse og utvikling
      • Annonsestatistikk
      • Lesertall
      • Lønnsstatistikk
      • Opplagstall
      • Rapporter

      Medlemskap og fordeler

      • Innmelding
      • Medlemskap
      • Medlemsfordeler

      Konkurranser og utmerkelser

      • Avisgutten
      • Den store journalistprisen
      • Konkurranser og utmerkelser
      • Årets avistegning
      • Årets mediepriser

      Mediekompasset

      • Avistegning (ekstern side)
      • Juniorjournalisten (ekstern side)
      • Nasjonal avisuke
      • Medielabben (ekstern side)
      • Lag skoleavis (ekstern side)
      • Stortingsvalg (ekstern side)
      • Om Mediekompasset
      • Valgfag

      Om oss

      • Ansatte
      • Dette er MBL
      • Hovedstyret
      • In English
      • Vedtekter
      • Våre medlemmer
      1. NHO
        • Alle regionkontor
        • NHO Agder
        • NHO Arktis
        • NHO Innlandet
        • NHO Møre og Romsdal
        • NHO Nordland
        • NHO Rogaland
        • NHO Trøndelag
        • NHO Vestfold og Telemark
        • NHO Vestland
        • NHO Viken Oslo
        • Alle landsforeninger
        • Abelia
        • Finans Norge
        • Fornybar Norge
        • MBL
        • NBF
        • NHO Byggenæringen
        • NHO Elektro
        • NHO Geneo
        • NHO Logistikk og Transport
        • NHO Luftfart
        • NHO Mat og Drikke
        • NHO Reiseliv
        • NHO Service og Handel
        • NHO Sjøfart
        • NHO Transport
        • Norsk Industri
        • Offshore Norge
        • Sjømat Norge
      1. Mediebedriftenes Landsforening
      2. Søk
      1966 resultater:
      1. Medienettverket og MBL etablerer bransjens første mentorprogram på tvers

        Medienettverket, Forum for kvinner i ledelse fyller 20 år i år. Målet da nettverket ble etablert, var å bidra til at mediebransjen skulle bli mer mangfoldig. Arbeidet går fremover, men det går for sakte. Nå etablererer Medienettverket i samarbeid med Mediebedriftenes Landsforening (MBL) et mentorprogram på tvers av bransjen for å styrke kvinners lederskap karrieremuligheter i mediene.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/medienettverket-og-mbl-etablerer-bransjens-forste-mentorprogram-pa-tvers Nyhet , Utdanning mentorprogram, karriere, ledelse
      2. Norske aviser og nettaviser er viktigste nyhetskilde

        Riksdekkende aviser og lokalaviser er den viktigste nyhetskilden til nordmenn over 18 år, det viser MBLs rapport om betaling for nyheter for 2018. Riksavisene holder posisjonen som den viktigste nyhetskilden, mens det er en økning på fem prosentpoeng i de som oppgir lokalavisen som viktigste kilde. Færre enn i fjor har sosiale medier som viktigste nyhetskilde. Tilliten til norske medier er høy, og 9 av 10 er enige i at nyheter er viktig for et velfungerende samfunn.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/2018/betalingsrapport-2018 Nyhet , Aviser og magasiner, Multimedia, Statistikk og analyse betalingsrapport, nyheter, abonnenter, abonnement, rapport
      3. Svært relevant relevans-avslutning

        Under NxtMedia konferansen i Trondheim markerte MBL avslutningen på Relevansprosjektet med en egen sesjon. Sesjonen var meget godt besøkt.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/svart-relevant-relevans-avslutning Nyhet relevans, avslutning, nxtmedia
      4. DataWallet vant MBLs pithcekonkurranse

        DataWallet ble kåret til den beste medie-startup'en i MBLs pitsjekonferanse tirsdag kveld. Vinneren får 100.000 i premie for å videreutvikle produktet sitt.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/datawallet-vant-mbls-pithcekonkurranse Nyhet datawallet, pitchekonkurranse, vinner
      5. Avis i Skolen blir til Mediekompasset

        Avis i skolen skifter navn til Mediekompasset, men formålet er uforandret: Tilby et aktuelt undervisningsopplegg om de redaktørstyrte medienes rolle i samfunnet og stimulere til engasjerte og kritiske mediebrukere. Navneendringen er en naturlig konsekvens av endringene i mediebransjen og opplegget er utvidet med flere digitale undervisningstilbud.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/avis-i-skolen-blir-til-mediekompasset Nyhet avisiskolen, mediekompasset, undervisning, kritiskemediebrukere
      6. Redaktørstyrte medier er valgkampens vinnere

        To ferske målinger viser at redaktørstyrte medier har størst gjennomslag ved politisk kommunikasjon. I Norge har Norstat gjennomført en fersk måling på oppdrag fra Kampanje og, Burson Marsteller og DECIDIS Survey 2017 bekrefter tilsvarende tendens i Danmark.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/redaktorstyrte-medier-er-valgkampens-vinnere Nyhet redaktørstyrt, medier, norstat
      7. Anbefaler krafttak for demokratiet

        - Mediemangfoldsutvalget tar tydelige grep og ønsker et temposkifte i mediepolitikken. Med en grundig analyse av bransjesituasjonen, legger de frem en rekke tiltak som samlet vil underbygge innovasjon på flere plan. Dette er en utredning som gir et viktig grunnlag for arbeidet med å sikre journalistikken og ytringsmangfoldet i fremtiden, sier Tove Nedreberg styreleder i MBL.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/anbefaler-krafttak-for-demokratiet Nyhet demokrati, mediemangfoldsutvalget, mediepolitikk, temposkifte
      8. Balansekunst og brukerfokus i 2016

        - Inngangen til året er bratt for mange og en hovedbekymring er at de digitale inntektene flater ut. Økt fokus på innovasjon og utnyttelse av ny teknologi vil bidra til at bransjen revitaliseres i det kommende året, sa adm. dir. Randi S. Øgrey da hun innledet under presseorganisasjonenes "Statusrapport Medie-Norge" i Oslo i dag.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/balansekunst-og-brukerfokus-i-2016 Nyhet balansekunst, brukerfokus, 2016, innovasjon, teknologi
      9. HTML5-dugnad i overgangen fra Flash

        Apple har lenge blokkert Flash i sitt iOS, og i de senere uker har også Safari, Chrome og Firefox begynt å blokkere Flashinnhold i sine nettlesere. Representanter fra alle sider av ”bordet”, har jobbet sammen for å utvikle tips og anbefalinger til hvordan bransjen best mulig kan utarbeide HTML5 annonser.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/aktuelt/html5-dugnad-i-overgangen-fra-flash Nyhet html5, dugnad
      10. Helse og sunnhet stabilt i et krevende magasinmarked

        -Leseroppslutningen om helse, livstil og sunnhet er stabil, her leverer magasinene gode produkter brukerne vil ha. Det er positivt at også innsikt holder seg i et krevende marked, sier adm. dir i MBL Randi S. Øgrey.

        https://www.mediebedriftene.no/artikler/eldre-artikler/lesertall-og-opplagstall/medietall-116---magasiner Nyhet , Statistikk og analyse magasiner, lesertall, opplagstall, medietall
      • Forrige
      • Side 195 av 197
      • 1
      • ...
      • 193
      • 194
      • 195
      • 196
      • 197
      • Neste

      Mediebedriftenes Landsforening

      1. Org. nr. 981391209

      Adresse

      Besøksadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Postadresse:

      Skippergata 24 0154 OSLO

      Personvern og vilkår

      • Personvernerklæring

      Kontakt

      • Telefon: 22 86 12 00
      • post@mediebedriftene.no
      • Facebook
      • X/Twitter
      • Instagram